اخبارجهانجهان اسلام

ادامه محکومیت اظهارات «عثمان خمیس» سخنران تندروِ وهابیِ کویتی مبنی بر کافر خواندن شیعیان

پیروان اهل بیت علیهم السلام در کشورهای مختلف جهان ، اظهارات نفرت انگیز عثمان خمیس ، سخنران تندرو وهابی را محکوم کردند.

وی ضمن متهم کردن شیعیان به بدعت ، از مسلمانان دعوت کرده بود که شیعیان را کافر اعلام نمایند.

این سخنان نفرت انگیزِ وی ، در خلال برنامه ای با میزبانی او در یک جلسه ی گفتگو ، تحت عنوان (پادکست بدون کاغذ) که در یوتیوب پخش می شود ، عنوان گردید.

در پی اظهارات نفرت پراکنانه ی این سخنران تندروی وهابی ، تعدادی از فعالان و وبلاگ نویسان در شبکه های اجتماعی ، طی گفتگو با خبرگزاری اخبار شیعه گفتند : مذهب اهل بیت علیهم السلام ، و پیروان و شیعیان آن بزرگواران ، یکی از معتبرترین و اصلی ترین مذاهب اسلامی ، و در امتدادِ اسلام واقعی و دین اصیل محمدی به شمار می رود ، و هیچ کس حق ندارد آنان را کافر اعلام کرده و به کشتنِ آنها دعوت نماید.

فعالان و وبلاگ نویسان شیعه در ادامه اظهار داشتند : آنچه عثمان خمیس درباره شیعیان گفته است ، با آن چه در که در آموزه های اصیل اسلام ، از آن ، به عنوان تساهل و تسامح یاد شده ، سازگار نیست ، چرا که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : مسلمان کسی است که دیگر مسلمانان از دست و زبان او در امان باشند.

آنان هم چنین با اشاره به این که این اظهارات ، پیامدهای خطرناکی در پیش رو دارد، و از جمله آنچه که در پاکستان، افغانستان، عراق و حادثه مسجد امام صادق علیه السلام در کویت رخ داده ، گوشه هایی از پیامدهای ناگوار اظهارات این سخنران تندروی وهابی است ، تاکید کردند : دولت کویت موظف است از طریق دادستانی عمومی ، نسبت به اجرای فوری قانون وحدت ملی علیه عثمان خمیس اقدام نماید ، چرا که مسئولیتِ کاملِ عواقبِ اظهارات عثمان خمیس ، متوجهِ وی می باشد.

فعالان و وبلاگ نویسان شیعه هم چنین تاکید کردند که “دولت کویت ، مسئولیت کامل سیاسی و اجتماعی این گونه رفتارهای نفرت انگیر را بر عهده دارد ، و در صورت سکوت ، این دولت را در عواقبِ چنین فتواهای گمراه کننده ای که خواستار تکفیر مسلمانان شیعه هستند، شریک می سازد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا