اخبارجهانلبنان

تشکیل کمیته پنج‌جانبه برای حل بحران لبنان

نماینده رئیس جمهوری فرانسه که در دور اول سفر خود به بیروت دستاوردی برای حل بحران لبنان داشت پیشنهاد تشکیل یک کمیته پنج‌جانبه به منظور رسیدگی به پرونده ریاست‌جمهوری این کشور را مطرح کرده است.

درحالی که هنوز چشم‌انداز روشنی برای حل بحران سیاسی لبنان وجود ندارد، روز گذشته صندوق بین‌الملی پول در گزارشی به تشریح وضعیت خطرناک این کشور پرداخته و اعلام کرد، مردم لبنان سخت‌ترین روزهای زندگی خود را می‌گذرانند و منتظر یک معجزه و گشایش مانده‌اند تا شاید از این کابوس بیدار شوند اما ابرهای سیاهی که روی این کشور سایه انداخته به این زودی‌ها محو نمی‌شود.

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که عامل زمان به نفع لبنانی‌ها نیست  و با گذشت زمان مردم این کشور روز به روز فقیرتر می‌شوند و آنها تنها قربانی این وضعیت و پیامدهای ناشی از فروپاشی اقتصادی لبنان هستند که در تاریخ این کشور سابقه نداشته است.

بنابراین لودریان به ماکرون پیشنهاد داد که در دور دوم سفر خود به بیروت ابتکار جدیدی ارائه دهد که شامل تشکیل یک کمیته پنج‌جانبه متشکل از آمریکا، قطر، عربستان و مصر و فرانسه برای رسیدگی به بحران لبنان باشد؛ مشروط به اینکه رئیس جمهور فرانسه در این زمینه با مقامات ایرانی ارتباط بگیرد، حتی اگر ایران جزء کمیته مذکور نباشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا