اخبارجهانعراق

عراق برای مقابله با تغییرات آب ‌و ‌هوایی به درختان «حرا» متوسل می‌شود

یک مهندس کشاورزی عراقی در حال کار بر روی پروژه‌ ای است که با حمایت سازمان‌های دولتی عراق و یک آژانس سازمان ملل آغاز شده و در آن قرار است چهار میلیون درخت حرا در منطقه گل‌آلود خور الزبیر، که نزدیک به میادین نفتی بزرگ است، کاشته شود. ایمن الربیعی، امیدوار است کاری که انجام می‌دهد بخشی از جنگل حرا باشد که از ساحل محافظت می‌کند، به گونه‌های در خطر انقراض پناه می‌دهد و با تغییرات آب و هوایی مبارزه می‌کند.

وی با اشاره به توانایی درختان حرا در جذب و ذخیره دی اکسید کربن، می‌گوید گیاه حرا در حال مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. بر اساس گزارش بانک جهانی، انتشار دی اکسید کربن در عراق در دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و این کشور به یکی از بدترین آلاینده‌ها در منطقه تبدیل شده است.

کاشت حرا در دشت‌های گل‌آلود در جنوب عراق جایی که در گذشته مرداب‌ها در آن قرار داشتند، می‌تواند از ساکنان ساحلی در برابر طوفان و سیل محافظت کند و خانه جدیدی برای گونه‌های در معرض خطر بدون استفاده از آب شیرین کمیاب برای آبیاری در عراق فراهم کند. این طرح از پروژه‌های موفق احیای حرا در کشورهای همسایه یعنی کویت و امارات الهام گرفته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا