آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقعلم و فناوری

پروژه ساخت مجتمع قرآنی آستان مقدس عباسی به مراحل پایانی رسید

آستان مقدس عباسی اعلام کرد: مراحل ساخت پروژه مجتمع قرآنی این آستان درآستانه پایان است. این مجتمع به منظور گسترش فرهنگ قرآنی احداث می شود.

به گزارش اخبار شیعه؛ عمار صلاح، ناظر پروژه بخش نگهداری و مهندسی در آستان مقدس عباسی اعلام کرد: پروژه مجتمع قرآنی طبق برنامه ریزی های انجام شده به مراحل پیشرفته رسیده که به نفع موسسه قرآن کریم در آستان مقدس عباسی به منظور گسترش طرح های قرآنی و ایجاد مکانی متناسب با این پروژه و اشاعه فرهنگ قرآنی اجرا شد.

صلاح افزود: در حال حاضر کار در تمامی بخش های این پروژه به طور موازی انجام می شود. به طوری که درد تکمیل کفپوش ها به بیش از 80 % رسیده است.

وی ادامه داد: مجتمع بهداشتی نیز در آستانه پایان است، علاوه بر این، کار رنگ آمیزی دیوارها، سیم کشی برق، آب، دوربین و سایر سیستم های پشتیبانی درحال تکمیل است. کار نمای این ساختمان نیز آغاز شده است و نزدیک به 80 % آن تکمیل شده است.

صلاح افزود: این پروژه در مجتمع خدماتی علقمی واقع در جاده بابل به کربلا به مساحت 1300 متر مربع قرار دارد. متشکل از 11 سالن درس است که برای برگزاری کلاس های درس، دوره های آموزشی و کارگاه های قرآنی استفاده می شود. همچنین 20 اتاق برای سکونت دانشجویان شرکت کننده در برنامه های تدارک دیده شده توسط این موسسه آماده است. همچنین از این اتاق ها در طول مراسم های میلیونی برای خدمت رسانی به زائران استفاده می شود.

ناظر این پروژه گفت: این مجتمع شامل اتاق های اداری و سالن نشست های بزرگ به مساحت 250 متر مربع، یک استودیو، مجموعه های بهداشتی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا