اخبارافغانستانجهان

واشنگتن‌پست:‌ وضعیت نظام بهداشتی افغانستان تحت کنترل طالبان وخیم است

واشنگتن‌پست گزارش داده که عرضه خدمات بهداشتی در افغانستان به دلیل کاهش کمک‌های خارجی و بحران اقتصادی به سرعت رو به وخامت گذاشته است. طبق این گزارش، با وجود کمبود بودجه، تعداد بیماران در برخی از مراکز تقریبا دو برابر شده است.

به نوشته روزنامه، در وضعیتی که به دلیل بحران‌های جهانی و حاکمیت طالبان، کشورهای کمک ‌کننده تمایلی به کمک به افغانستان ندارند، طالبان و جامعه جهانی نظام بهداشتی افغانستان را به حال خود رها کرده ‌اند. گزارشگر واشنگتن پست با بررسی چهار مرکز بهداشتی و بیمارستان در مناطق مرکزی و غرب افغانستان نوشته که وضعیت این مرکزهای بهداشی به سرعت رو به وخامت است.

به نوشته روزنامه، پزشکان، پرستاران و مقامات محلی از افزایش تعداد بیماران و نبود تجهیزات و داروی کافی برای رسیدگی به این وضعیت هشدار داده‌ اند.  براساس آمار این گزارش، تعداد بیماران در هزاران مرکز درمانی تحت حمایت یونیسف حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته و در برخی از مراکز تقریباً دو برابر شده است.

مقامات سازمان ملل گفته‌ اند در حالی که افغانستان با بزرگ ‌ترین بحران انسانی جهان مواجه است، حکومت طالبان مشتاق است که نظام پزشکی تحت کنترل خود را به عنوان یک داستان موفقیت ‌آمیز به تصویر بکشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا