اخباراروپاجهان

نگاهی به موزه تمدن اسلامی اندلس در شهر “الزهرا” اسپانیا

شهر “الزهرا” در کشور اسپانیا که با نام “قرطبه” هم شناخته می شود، موزه تمدن اسلامی دوران اندلس را در دل خود جای داده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ شهر قرطبه در کشور اسپانیا در مناطق غربی خود، موزه تمدن اسلامی دوران حکومت اندلس را جای داده و هر ساله هزاران علاقمند را به خود جذب می کند.

گفته می شود در این موزه که هنر و معماری دوران قدیم و عصر حکومت اندلس به چشم می خورد، یاد آور رونق و شکوفایی تمدن و امپراطوری اسلامی در دوران حکومت اندلس را به رخ می کشد.

قابل ذکر است، این موزه که “گوادامچی” نام دارد، به مخاطبان و بازدید کنندگان خود، نمایی زیبا و جامع در مورد قرن دهم میلادی یعنی دوران حکومت اندلس را نشان می دهد.

در همین راستا “خوسیه کارلوس” مدیر این موزه طی گفتگویی با وب سایت خبری عرب نیوز، در این باره گفت: این موزه در سال 2006 میلادی تأسیس شد. همه اشیاء قیمتی موجود در آن، دست به دست توسط خانواده ها در طول تاریخ جابجا شده و تا به امروز در یک جا جمع آوری شده است.

وی در ادامه گفت: ما هیچ گاه منکر این موضوع نیستیم که هنر اسلامی یکی از پایه های اصلی فرهنگ ما به شمار می رود.

“خوسیه کارلوس” همچنین افزود: همانطور که مشاهده می کنید، همه اشیاء این موزه دست ساز هستند و دارای نقش و نگارهای بسیار زیبا و طلاکوب هستند. هنر به کار رفته در ساخت این اشیاء، هنر و شیوه اسلامی آن ایام منطقه قرطبه است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا