اخبارجهان

اقدام دادگاه عالی گجرات هند در پرونده خشونت پلیس علیه مسلمانان

دو سازمان جامعه ى مدنی هند، روز سه‌شنبه 6 تیر، به دادگاه عالی گجرات مراجعه کردند تا برای هشت تا ده مسلمانی که طبق گزارش‌ها توسط پلیس جوناگر مورد شلاق وحشیانه در انظار عمومی قرار گرفته ‌اند، عدالت برقرار کنند.

درگیری بین مردم محلی و پلیس در 16 ژوئن به دنبال اعلامیه ی تخریب صادر شده توسط شرکت شهرداری جوناگر به اتهام تجاوز به معابر عمومی توسط پنج بنای اسلامی گزارش شد.

در جریان درگیری‌ها یک نفر از افراد محلی کشته شد و چهار پلیس مجروح شدند و یک اتوبوس حمل و نقل دولتی و شماری از خودروها آسیب دیدند. در پی این درگیری ها حدود 35 نفر دستگیر شدند. گفته می‌شود که پلیس هشت تا ده نفر از بازداشت ‌شدگان را در اواخر همان شب در نزدیکی مسجد جبان شاه در معرض دید عموم شلاق زدند.

در این دادخواست تأکید شده که چنین اقدامات خشونت آمیز پلیس علیه شهروندان هندی متعلق به یک جامعه اقلیت، بدون روند قانونی یا محکومیت دادگاه، نقض شدید حقوق بشر است. علاوه بر این، این دادخواست ادعا می‌کرد که پلیس در بیمارستان نفوذ کرده و گفته می‌شود که پزشکان از صدور گواهی جراحت برای قربانیان در طول معاینه پزشکی خود جلوگیری کرده ‌اند.

متعاقباً، هنگامی که افراد متهم به زندان جوناگر برده شدند، پلیس آنها را وادار به امضای درخواست های انصراف برای شکایات خود در مورد خشونت و شکنجه در زندان کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا