اخباراروپاجهان

افزایش شمار اخراج‌های پناهندگان از اتریش

آمارها نشان می‌دهد در حالی که تعداد درخواست‌های پناهندگی در اتریش در سایه سیاست‌های سختگیرانه این کشور روند کاهشی داشته، از طرفی شمار اخراج‌های پناهندگان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش روزنامه اتریشی “کرونن سایتونگ”، آمارها نشان می دهد در حالی که درخواست های پناهندگی در سایه سیاست های سختگیرانه اتریش کاهش پیدا کرده، اما روند اخراج ها تشدید شده است.

بر این اساس در ماه می سال جاری ، 4354 درخواست پناهندگی در اتریش ارائه شده است در حالی که در ماه می 2022 تعداد این درخواست ها 6030 مورد بوده است. در کل سال 2023 تاکنون، 17988 درخواست پناهندگی ارائه شده است که در مقایسه با پنج ماه اول سال قبل، حدود 20 درصد کاهش داشته است. با این حال، در مقایسه بلندمدت این اعداد هنوز نسبتاً بالا هستند.

گفتنی است بیشترین درخواست های پناهندگی در اتریش توسط شهروندان سوری (1408) و پس از آن افغانستانی ها (717) و مراکشی ها (421) بوده است.

در پایان شایان ذکر است، بر اساس آمارها از ابتدای سال جاری تاکنون 4831 نفر از این کشور خارج شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 26 درصد افزایش داشته است. نیمی از خروجی های پناهندگان داوطلبانه و نیمی دیگر به زور انجام شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا