آسیااخبارجهانجهان اسلام

جمعیت علمای هند مساجد تخریب شده را بازسازی می‌کند

جمعیت علمای هند اعلام کرد مساجد آسیب دیده در حملات هندوهای افراطی در ایالت تریپورا را بازسازی خواهد کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از دیلی صباح؛ بزرگ ترین سازمان اجتماعی-مذهبی مسلمان هند قصد دارد مساجد آسیب‌دیده و خانه‌های مسلمانان در ایالت تریپورا در شمال شرقی این کشور را که هفته گذشته هدف حملات آشوبگران قرار گرفت، بازسازی کند.

جمعیت علمای هند روز شنبه در بیانیه‌ای با اعلام این خبر گفت: یک تیم حقیقت‌یاب از این گروه به رهبری دبیر کل مولانا حکیم‌الدین قاسمی از مناطق مختلف ایالت بازدید کرده تا آسیب‌های ناشی از شورش‌های اخیر را ارزیابی کند.

اوایل این هفته، انجمن حمایت از حقوق مدنی اعلام کرد که حداقل ۲۷ مورد تأیید شده از حمله اوباش افراطی به مساجد، خانه‌ها و افراد در مناطق مسلمان‌نشین این ایالت وجود داشته است.

این گروه حقوق بشری اعلام کرد تقریباً تمام حملات توسط گروه‌های راست‌گرای مختلف، از جمله حزب راست‌گرای ویشوا هندو پریشاد که ظاهراً برای اعتراض به خشونت‌های ضد هندو در بنگلادش تجمع کردند، انجام شده است.

لازم به ذکر است که هفته گذشته در ناحیه سپاهی جالا، در فاصله ۳۰ کیلومتری آگارتالا، پایتخت تریپورا، آشوبگران مساجد را غارت کردند و مسلمانان را از اقامه نماز باز داشتند.

کریشندو چاکراورتی، رئیس پلیس منطقه، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت منطقه سپاهی جالا، به خبرگزاری آناتولی گفت که در کل منطقه، دو حادثه خرابکاری مساجد توسط اشرار ناشناس در هفته گذشته گزارش شده است. همچنین دو تلاش ناموفق برای تخریب دو مسجد انجام شد و اوضاع اکنون تحت کنترل است و نماز جمعه به طور عادی برگزار شد.

در حالی که بسیاری از گروه‌ها گفته‌اند که به مساجد حمله شده است، اما پلیس ایالتی هرگونه سوزاندن مساجد را تکذیب کرد. پلیس منطقه روز شنبه گفت که اوضاع اکنون تحت کنترل است.

دادگاه عالی ایالت تریپورا روز جمعه از دولت ایالتی خواست گزارشی در مورد خشونت‌های اخیر تهیه کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا