اخباراروپاجهان

محدودیت‌های دولت فرانسه برای زنان مسلمان

محرومیت‌هایی که علیه زنان مسلمان در فرانسه اعمال می‌شود ریشه در تبعیض و نژادپرستی آشکار در این کشور دارد.

محرومیت زنان مسلمانی که در فرانسه پوشش دارند، نظم هژمونیک اعمال شده در این کشور و همچنین تبعیض جنسیتی و نژادپرستی را که مشخصه آن است، آشکار می‌کند.

فرانسه در دهه‌های اخیر تغییرات جمعیتی قابل توجهی را تجربه می‌کند، به ویژه در رابطه با مذهب؛ این تغییر با افزایش تعداد مسلمانان مهاجر در این کشور مشخص می‌شود. 

اخیرا، دولت «مکرون» با راه‌اندازی «مجمع اسلام» تلاش‌هایی را برای تغییر شکل اسلام در فرانسه پیش برد؛ اگرچه فرانسه مذهب ملی ندارد، اما اکنون مذهب در عرصه سیاسی فرانسه پیشتاز شده است.

به گزارش «میدل ایست آی»،  فرانسه یکی از بزرگترین جمعیت‌های مسلمان اروپا را در خود جای داده است که حدود ۹ درصد از جمعیت این کشور را شامل می‌شود؛ روابط بین جمعیت مسلمان و غیرمسلمان فرانسه همیشه آسان نبوده است و ۴۲ درصد مسلمانان فرانسوی در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹ گزارش کردند که احساس تبعیض می‌کنند.

به دلیل این تبعیض، جمعیت مسلمان فرانسه با آسیب‌های اقتصادی فزاینده و فقدان نمایندگی در سطوح مختلف جامعه فرانسه مواجه است؛ تلاش‌های مختلفی در زمینه آگاهی عمومی در مناطق مختلف در سراسر جهان در تلاش برای کاهش تبعیض علیه مسلمانان آغاز شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا