اخبارجهانجهان اسلام

تعلیق حکم ممنوعیت فعالیت مدارس اسلامی در هند

دادگاه عالی هند در آستانه آغاز رای گیری برای انتخابات سراسری، حکم ممنوعیت فعالیت مدارس اسلامی در این کشور را، به حالت تعلیق در آورد.

وکلای این پرونده گفتند که دادگاه عالی هند حکم دادگاه بدوی را که عملا فعالیت مدارس اسلامی را در پرجمعیت ترین ایالت‌های این کشور ممنوع کرده بود به حالت تعلیق درآورد.

این دستورالعمل چند روز پیش از آغاز رای‌گیری در انتخابات سراسری کشور صادر شد که در آن نخست‌وزیر «نارندرا مودی» و حزب ملی‌گرای هندو «بهاراتیا جاناتا» به دنبال پیروزی در آن برای سومین دوره متوالی هستند.

دادگاه عالی در پاسخ به اعتراض به حکم ۲۲ مارس دادگاه بدوی که قانون سال ۲۰۰۴ حاکم بر مدارس ایالت «اوتار پرادش»، جایی که یک پنجم از جمعیت ۲۴۰ میلیونی آن مسلمان هستند را رد کرده بود، اعلام کرد که قانون ممنوعیت فعالیت مدارس اسلامی لغو خواهد شد.

دادگاه بدوی با بیان اینکه فعالیت مدارس اسلامی، ناقض اصل سکولاریسم قانون اساسی است، دستور داده بود که دانش آموزان این مدرسه‌ها به مدارس معمولی منتقل شوند.

اما دادگاه عالی در حکم جدیدش اعلام کرد که که موضوعات مطرح شده در دادخواست‌ها مستلزم بررسی دقیق تر هستند.

در پایان گفتنی است، در ده سال تصدی «مودی» و اعضای حزب بهاراتیا جاناتا بر هند، آنها بارها به سخنان نفرت انگیز ضد اسلامی متهم شده‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا