اخباراروپاجهان

تلاش مشترک فرانسه و آلمان برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی به اروپا

وزیران کشور آلمان و فرانسه به ‌منظور کاهش مرگ ‌و میر پناهجویان در مسیرهای خطرناک دریای مدیترانه‌، روز یکشنبه، 28 خرداد، به تونس سفر کردند تا راهی به ‌منظور کاهش حرکت پناهجویان به سمت اروپا بیابند.

در بیانیه وزیر کشور آلمان آمده که بحث‌ها با تونس در مورد مهاجرت و مسائل امنیتی مهم کنونی، از جمله بر ترویج کانال‌های مهاجرت قانونی، کاهش مهاجرت غیرقانونی و قاچاق افراد متمرکز خواهد شد.

سفر دو روزه وزیر کشور آلمان و فرانسه به تونس، پس از فاجعه غرق ‌شدن کشتی پناهجویان صورت می‌گیرد که احتمال می‌رود مرگبارترین کشتی غرق ‌شده پناهجویان در سال‌های اخیر در دریای مدیترانه باشد. این کشتی ماهیگیری واژگون‌ شده، مملو از مردان، زنان و کودکانی بود که از لیبی عازم ایتالیا بودند.

پیش‌بینی می‌شود در جریان واژگون شدن این کشتی در روز چهارشنبه 24 خرداد، بیش از ۵۰۰ پناهجو در سواحل جنوبی یونان، غرق شده باشند. این فاجعه،‌ به تکرار و افزایش انتقاد‌ها از سیاست‌های شکست‌خورده اروپا در مواجهه با حرکت پناهجویان از مسیر دریای مدیترانه، دامن زده است.

در همین حال؛ شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان به دلیل جان ‌باختن شماری از شهروندان کشورش در نتیجه واژگون شدن این قایق، به مدت یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

بر اساس گزارش جیونیوز، پرچم پاکستان روز دوشنبه، 29 خرداد، در تمامی نقاط این کشور نیمه افراشته خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا