آذربایجاناخبارجهان

سازمان جهانی نفی خشونت نسبت به عواقب جنگ میان آذربایجان و ارمنستان هشدار داد

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) با ابراز نگرانی عمیق از تبعات ادامه جنگ بین آذربایجان و ارمنستان ، در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی نسبت به پیامدهای این جنگ هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد : شروع دوباره ی جنگ بین دو کشور ، چالشی پرهزینه برای غیرنظامیان ، در هر دو سوی مرز است، به‌ویژه این که ، این درگیری‌ها همواره منجر به کشته‌ و زخمی‌ شدن افراد بیگناه ، و آواره شدن اجباری بسیاری از مردم ، برای گریز از عملیات های نظامی این چنینی می‌شود.

این سازمان با بیان اینکه بزرگترین مسئولیت در این زمینه بر عهده جامعه بین المللی است ، از آنان خواست ، برای توقف فوری جنگ ، اقدام نموده و با اعمال فشار بر هر دو طرف ، اجازه ندهند که دامنه ی آن بیشتر گسترش یابد.

سازمان نفی خشونت با اشاره به وضعیت بحرانی که جامعه جهانی به دلیل جنگ‌های اوراسیا و آفریقا از آن رنج می‌برد، و علاوه بر ناآرامی‌هایی که بسیاری از کشورها شاهد آن هستند، بر تلاش و جستجو به منظور یافتن راه حل های مبتنی بر مذاکرات و راه حل هایی برای رفع مشکلات موجود ، هم چنین اهمیت جانبداری از صلح و تلاش برای گسترش آن تاکید کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا