اخبارجهانجهان اسلام

از حضور میلیونها عزادار در ایام شهادت امام جواد علیه السلام در شهر مقدس کاظمین تا تشییع نمادین نعش مبارک

شهر مقدس کاظمین، از دو روز گذشته و تا به این لحظه شاهد حضور میلیون‌ها عزادار از مناطق مختلف عراق و جهان است که برای شرکت در مراسم سالروز شهادت حضرت امام محمد جواد علیه السلام رهسپار این شهر مقدس شده اند.

در همین راستا آستان مقدس امام کاظم و امام جواد علیهما السلام اعلام کرد که برای ارائه بهترین خدمات به زائران این حرم در هماهنگی با نهادهای خدماتی و امنیتی اقدامات لازم را انجام داده و پذیرایی از میلیون‌ها زائر از مناطق مختلف عراق و جهان که خود را برای شرکت در مراسم سالروز شهادت امام محمد جواد علیه السلام به این مکان مقدس رساندند انجام شده و همچنان در حال انجام است.

«سعد الهجیه» معاون آستان مقدس کاظمین علیهما السلام در این باره گفت: این حرم پذیرای زائران که جمعیت زیادی از آنها با پای پیاده به سمت حرم مطهر امام جواد علیه السلام حرکت کرده‌اند و هزاران نفر از آنها از ایران، کویت، عمان، بحرین، پاکستان و هند عازم شده اند، در آمادگی کامل بوده است.

وی افزود: از سه روز پیش موکب‌های خدمات‌رسانی برای تامین آب و غذا و همچنین برپایی برنامه‌های مذهبی و فرهنگی که شامل برگزاری مجالس عزاداری و استقرار مبلغان دینی در داخل و خارج از حرم جهت پاسخگویی به سئوالات شرعی زائران و ارائه مشاوره به آن‌ها در مسیرهای منتهی به شهر کاظمین برپا شده است.

در همین راستا اهالی کاظمین روز یکشنبه و در آستانه سالروز شهادت امام جواد علیه السلام مراسم تشییع نمادین پیکر ایشان را برگزار کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا