اخبارجهانلبنان

لبنان: گزینه سیاسی اروپا برای حل بحران آوارگان سوری از ۱۲ سال قبل شکست خورده است

وزیر امور اجتماعی دولت موقت لبنان با اشاره به عواقب زیان‌بار ماندن آوارگان سوری در این کشور تاکید کرد که گزینه سیاسی اتحادیه اروپا برای حل این بحران از ۱۲ سال قبل شکست خورده است.

هکتور حجار، وزیر امور اجتماعی در دولت پیشبرد امور لبنان در واکنش به سنگ‌اندازی‌های جدید غرب و اتحادیه اروپا در مسیر بازگشت آوارگان سوری اعلام کرد که سازمان ملل در یافتن راهکار برای حل بحران آوارگان سوری شکست خورده است.

حجار در ادامه خطاب به اتحادیه اروپا گفت که گزینه سیاسی شما درباره آوارگان سوری از 12 سال قبل شکست خورده و اگر شما نیز مایل به پذیرش 7 میلیون آواره سوری در اروپا هستید ما آماده‌ایم از این طرح حمایت کنیم (به میزبانی از آوارگان سوری ادامه دهیم)

.درحالی که اواخر 2022 اولین مرحله طرح بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری از لبنان وارد فاز اجرایی شده و طی آن 2 گروه از آنها در امنیت کامل و در میان استقبال مقامات سوری به کشورشان برگشتند و تحت حمایت قرار گرفتند، تحرکاتی که سازمان ملل با همکاری غرب و برخی طرف‌های داخلی لبنان انجام داده مانع از تکمیل این طرح می‌شود.

کمیساریای عالی پناهندگان در سازمان ملل و نمایندگی آن در لبنان بارها اعلام کرده که با بازگشت آوارگان سوری مخالف است. این کمیساریا و همچنین دیگر نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد بیانیه‌های هشدارآمیزی نیز با این مضمون که «سوریه برای بازگشت آوارگان، امن نیست» صادر کرده و در تلاش برای تحریک پناهجویان سوری به ماندن در لبنان هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا