اخبارجهان

حملات هدفمند به مسلمانان در سراسر هند ، افزایش خشونت علیه سایر ادیان و مذاهب و کاهش روحیه ی مدارای مذهبی توسط هندوها

مسلمانان علاوه بر عدم مدارای مذهبی ، با حملات هدفمند در سراسر هند روبرو می شوند.

این اتفاق ها در روزها و هفته های اخیر پس از افتتاح معبد رام بر روی خرابه های مسجد بابری افزایش چشمگیری یافته است.

هند هم چنان با گسترش موج خطرناک رفتارهای نفرت پراکنانه و خشونت علیه اقلیت‌های مذهبی، به‌ویژه مسلمانان، مسیحیان و دالیت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند ، همین امر باعث نگرانی‌های جدی در مورد به خطر افتادن دو اصل تساهل مذهبی و همزیستی مسالمت آمیز در این کشور شده است.

حوادث اخیر در مناطق مختلف هند، نیاز فوری به رسیدگی به این موضوع را در اولویت قرار می دهد ، چرا که همان اصولی در حال گسسته شدن است که هندی ها خود را با تکیه بر آنها سکولار و دموکراتیک می نامیدند.

حملات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در آستانه و پس از افتتاح معبد مورد مناقشه رام در آیودیا در ۲۲ ژانویه بارها مشاهده شده ، و افزایش قابل توجهی داشته است.

چندی است که مسلمانان در جریان رسیدگی به نزاع ها و درگیری های مذهبی ، خود را در نقطه مقابل دستگاه های دولتی می بینند ، چرا که دولتی ها یا با اوباش و افراد خشونت طلب همدست شده و یا دولتی ها به گونه ای دیگر به این خشونت ها نگاه می کنند ، گویا اصلا خشونتی صورت نگرفته است.

در ادامه این گزارش تنها به برخی از موارد اخیر در این زمینه اشاره می شود :

حملات دسته جمعی به یک نوجوان مسلمان به دلیل “بی احترامی” به پرچم زعفران هندوتوا

آتش زدن یک جوان ۱۹ ساله مسلمان توسط اوباش هندوتوا و انتشار ویدئوی این حادثه در شبکه های مختلف اجتماعی

غارت شدن مغازه ها ،آسیب زدن به وسایل نقلیه مسلمانان ، و حمله به چندین نفر در شهر بمبئی، توسط اوباش هندوتوا

تخریب مغازه های مسلمانان در منطقه مسلمان نشین نایا ناگار جاده میرا در شهر بمبئی با بولدوزر توسط مقام های هندوتوا

جان باختن محمد بلال یک سبزی فروش بیگناه ۲۸ ساله پس از “تیراندازی” توسط پلیس در شهر ماوانا در ایالت اوتار پرادش تحت حاکمیت BJP

کشته شدن یک جوان مسلمان به نام مهدی حسن در شهر نویدا اوتار پرادش که مورد حمله وحشیانه قرار گرفت.

ویدئوی این حادثه نشان می دهد که دو نفر از اوباش هندو با چاقو به مهدی حسن حمله می کنند ، و سپس طنابی را دور پای او بسته و وی را به این صورت در تمام روستا روی زمین می کشند ، ضاربان این عمل بیرحمانه خود را تا زمانی ادامه دادند تا زمانی که مهدی حسن آخرین نفس های خود را کشید.

در کاناوج اوتار پرادش، هندوها تلاش کردند تا مسجد ۴۰۰ ساله مسلمانان در محله تاجپور نوکاس را تخریب کند که این اقدام خشم عمومی آنان را برانگیخت.

این مکان مذهبی برای مسلمانان دارای اهمیت تاریخی و فرهنگی قابل توجهی بوده و به عنوان نماد میراث غنی این منطقه بیش از چهار قرن است که باقی مانده ،و تلاش برای تخریب آن ، علاوه بر خشم ، ناامیدی و سرخوردگی را در میان مسلمانان را برانگیخته است.

حوادثی از این دست بر نیاز مبرم به رسیدگی جدی دارد ، تا از این رهگذر مقام های دولتی و جامعه هند ، تجدید نظری در رفتارهای خود نظیر عدم تساهل مذهبی، تبعیض و خشونت فزاینده نموده و به رسمیت شناختن ارزش های مذهبی دیگران و مدارا با آنها را دوباره به رویه جاری تبدیل کرده و بر همزیستی مسالمت آمیز تاکید کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا