اخبارجهانسوریه

دبیرکل سازمان ملل: بدنبال جمع آوری ۱۱.۱ میلیارد دلار کمک برای سوریه هستیم

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنج شنبه در کنفرانس بروکسل با موضوع حمایت از آینده سوریه و منطقه سخنرانی کرد.

وی در سخنرانی خود گفت: بیش از یک دهه است که مردم سوریه شاهد مرگ، ویرانی و ناامیدی بوده اند. نزدیک به نیم میلیون نفر کشته شده اند.

او افزود: بیش از ۱۲ میلیون نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند و درست زمانی که نیازهای بشردوستانه به سطح بی سابقه ای رسیده بود، زمین لرزه های ویرانگر نیز رخ داد.

وی ادامه داد:  امروز از هر ۱۰ سوری ۹ نفر زیر خط فقر زندگی می کنند. بیش از ۱۵ میلیون یا ۷۰ % از جمعیت سوریه به کمک های بشردوستانه نیاز دارند. ما به دنبال جمع آوری ۱۱.۱ میلیارد دلار کمک برای سوریه هستیم که بزرگ ترین درخواست کمک در سراسر جهان است.

گوترش تاکید کرد: ما زمانی برای تلف کردن نداریم زیرا غذا یا کمک های نقدی برای دو و نیم میلیون سوری در ماه آینده به اتمام خواهد رسید. ما باید این چرخه معیوبی که در آن محرومیت باعث ایجاد درگیری می شود و تعارض ناامیدی را افزایش می دهد، نابود کنیم.

دبیرکل سازمان ملل گفت: ما باید مسیری رو به جلو برای مردم سوریه ترسیم کنیم تا درجه ای از ثبات و معیاری برای امید به آینده پیدا کنند.

او ادامه داد: دستیابی به پیشرفت واقعی در موضوع حیاتی افراد بازداشت شده، ربوده شده و مفقود شده، از جمله از طریق ایجاد یک نهاد بین المللی و در نهایت پیشروی به سمت مذاکرات معتبر و همه جانبه در راستای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت اهمیت دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا