اخبارافغانستانجهان

اخبار ضد و نقیض از حمله انتحاری در قندهار؛ رسانه های مستقل : ۵۰ جنگجوی طالبان کشته و زخمی شدند، طالبان: ۱۵ غیرنظامی کشته و زخمی شدند

یک انفجار در شهر قندهار در جنوب افغانستان منجر به کشته شدن و زخمی شدن تعدای از مردم شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام طالبان گفته است که این «انفجار انتحاری» باعث کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ۱۲ نفر دیگر شده است.

اما برخی رسانه های مستقل افغانستان به نقل از منابع آگاه نوشتند که در این رویداد ۲۰ نفر کشته و ۳۰ نفر دیگر که عمدتاً از جنگجویان طالبان بوده اند زخمی و به بیمارستان میرویس شهر قندهار منتقل شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های مستقل در افغانستان، این حمله حوالی ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه در مقابل شعبه‌ی کابل بانک در شهر قندهار هنگامی صورت گرفته که نیروهای طالبان برای گرفتن دستمزد ماهیانه خود به این بانک مراجعه کرده بودند.

اما انعام‌الله سمنگانی، از مقام های طالبان در قندهار در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد همه قربانیان «غیرنظامی» بوده‌اند.

پلیس قندهار هم گفته است که کسانی که در این حادثه کشته و زخمی شده‌اند «برای برداشت پول و دریافت حقوق ماهیانه در مقابل بانک» جمع شده بودند.

تعداد انفجارها و حملات انتحاری در افغانستان از زمان روی کار آمدن طالبان از ماه اوت ۲۰۲۱ کاهش چشمگیری یافته است، با این حال، گروه‌های مسلح از جمله سنی‌های تندروی داعش هنوز هم گاه چنین حملاتی را انجام می‌دهند.

طالبان همواره مانع از انتشار آمار تلفات رویدادهای انفجاری و انتحاری می‌شود، این در حالی‌است که این گروه در ۲۰ سال گذشته، نیروهای دولت پیشین را با استفاده از این شیوه هدف قرار می‌داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا