اخبارجهان

هشدار سازمان ملل از تداوم تعصبات علیه زنان در جهان

سازمان ملل متحد اعلام کرده که دیدگاه‌ های متعصبانه درباره زنان طی یک دهه گذشته نا امید کننده بوده و تحقیقات این سازمان نشان می‌دهد که شاخص‌های نابرابری جنسیتی چندان پیشرفتی نداشته ‌اند.

برنامه توسعه سازمان ملل متحد در گزارشی که روز دوشنبه، 22 خرداد، منتشر شد، با اشاره به افزایش فعالیت‌ گروه‌های مدافع حقوق زنان و جنبش‌های اجتماعی، هشدار داد که تعصب‌ها و فشارهای اجتماعی جهان را از رسیدن به هدف سازمان ملل در زمینه تحقق برابری جنسیتی تا سال ۲۰۳۰، باز می‌دارد. این گزارش نشان می‌دهد که تقریبا ۹۰ درصد مردان و زنان درباره زنان نگرشی اساسا متعصبانه دارند.

نوع نگاه افراد پیرامون رهبران سیاسی و تجاری جهان از دیگر موضوعاتی است که در این تحقیق به آن اشاره شده است. چنانچه تقریبا نیمی از مردم جهان فکر می‌کنند که مردان رهبران سیاسی بهتری هستند و حدود ۴۳ درصد فکر می‌کنند که مردان مدیران تجاری بهتری هستند.

در همین حال، توجیه خشونت‌های فیزیکی علیه زنان از نتایج دیگر این تحقیق است که نشان می‌دهد از هر چهار نفر، بیش از یک نفر معتقد است که کتک زدن همسر توسط مرد موجه است.

نظرسنجی برنامه تحقیقاتی سازمان ملل از داده‌های پیمایش‌های جهانی ارزش‌ها در سال‌های۲۰۱۰ تا ۲۰۲۲ مربوط به ۸۰ کشور که ۸۵ درصد جمعیت جهان را در خود جای داده، استخراج شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا