اخبارایرانجهان

ارائه گزارش نهایی مسمومیت دانش‌آموزان در ایران

حمیدرضا کاظمی، عضو مجلس نمایندگان ایران، روز یکشنبه، ۲۱ خرداد، با اشاره به اتمام کار کمیته حقیقت ‌یاب مسمومیت دانش‌آموزان، گفت گزارش نهایی کمیته به رئیس مجلس برای قرائت در صحن علنی ارسال شده است. کاظمی شیطنت دانش ‌آموزان را در استفاده از بمب‌های بدبو، عامل اصلی مسمومیت دانش‌آموزان معرفی کرد.

خبرگزاری ایرنا به نقل از این نماینده مجلس نوشت: « با جمع‌آوری اطلاعات دستگاه‌های مربوطه، مشخص شد در موضوع بدحالی و مسمومیت دانش‌آموزان، عده‌ ای با غرض و شیطنت و با استفاده از بمب ‌های بدبو که در بازار وجود دارد، دست به این کار زدند، همچنین برخی با هدف به تعطیلی کشاندن مدارس و عده‌ای به دنبال اقدام کار کودکانه، در زمینه مسمومیت دانش‌آموزان فعالیت کرده ‌اند». وی همچنین گفته در ادامه بررسی‌ها، مشخص شد «افرادی نیز پشت صحنه بخشی از مسمومیت دانش‌آموزان بودند که پس از شناسایی، توسط دستگاه امنیتی دستگیر شدند».

مسمومیت زنجیره‌ای در مدارس، به‌ ویژه در مدارس دخترانه ایران، از ۹ آذر ۱۴۰۱ از شهر قم آغاز شد و دامنه آن به ده‌ها شهر دیگر در سراسر ایران کشیده شد. یک عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس، ۱۵ اسفند گذشته گفت بر اساس آمار ارائه‌ شده تا ۱۴ اسفند، ۲۵ استان با موضوع مسمومیت روبرو بودند. او همچنین تاکید کرد بیش از پنج هزار دانش‌آموز در ۲۳۰ مدرسه در شهرهای مختلف کشور، مسموم شده‌ اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا