آمریکااخبارجهان

شورای مسلمانان آمریکا خواستار لغو سخنرانی مودی در کنگره شد

اقدام های ضد اسلامی دولت هند در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته و باعث نارضایتی عمومی در میان مسلمانان گردیده است.

بر همین اساس، اکنون که نخست وزیر هند قصد سخنرانی در کنگره ایالات متحده آمریکا را دارد، مسلمانان آمریکا خواستار لغو این سخنرانی شدند.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) از رهبران کنگره آمریکا خواست تا سخنرانی نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در ماه ژوئن را لغو کنند.

رابرت مک‌کاو، مدیر امور دولتی در سازمان “شورای روابط آمریکایی-اسلامی” طی نامه‌ای خطاب به رهبران کنگره ایالات متحده آمریکا گفت: سخنرانی مودی این پیغام را می‌فرستد که سرکوب مسیحیان، مسلمانان، قوم دالیت‌ها، سیک‌ها و سایر آیین‌های اقلیتی برای کنگره آمریکا مهم نیست.

این شورا همچنین در این نامه و درخواستش افرادی نظیر چاک شومر رئیس اکثریت مجلس سنای آمریکا، میچ مک‌کانل رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا، کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و حکیم جفریز رهبر دموکرات مجلس نمایندگان را خطاب قرار داد.

مک‌کاو همچنین اظهار کرد: سیاست‌های ضد دموکراتیک مودی مثل سرکوب روزنامه‌نگاران انتقادی با آنچه که کنگره آمریکا می‌خواهد مطابقت ندارد. اگر جلسه مشترکی برگزار شود، ما قصد داریم از اعضا بخواهیم تا آن را تحریم کنند.

بزرگ ترین گروه مدافع مسلمانان ایالات متحده همچنین خواستار آن شد که هند به دلیل نقض ادعایی حقوق بشر مسیحیان، مسلمانان، دالیت‌ها، سیک‌ها و سایر اقلیت‌های مذهبی توسط دولت مودی، به عنوان کشوری که “نگرانی‌های خاصی را ایجاد می‌کند” شناخته شود.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی هم از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا خواست تا ضیافت شام برنامه‌ریزی شده با مودی را لغو کند.

مک‌کارتی پیشتر از مودی خواسته بود تا در تاریخ ۲۲ ژوئن در کنگره آمریکا سخنرانی کند. این رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به مودی بیان کرده بود: شما این فرصت را خواهید داشت تا چشم‌انداز آینده هند را به اشتراک بگذارید و درباره چالش‌های جهانی که هر دو کشورهای ما با آن‌ها مواجه هستند، صحبت کنید.

از زمانی که بایدن رئیس‌جمهور شده، این اولین سفر مودی به واشنگتن خواهد بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا