اخباراروپاجهان

سوزاندن قرآن در ماه مبارک رمضان در سوئد، نمایشی تحریک آمیز و جنجال برانگیز که اعتراض جهانی را در پی داشت

کشور سوئد بار دیگر شاهد قرآن سوزی آن هم در ماه مبارک رمضان بود، یک اتفاق جنجال برانگیز و تحریک آمیز علاوه بر خشم مسلمانان، محکومیت جهانی را نیز در پی داشت.

باز هم قرآن سوزی در سوئد موجب برانگیخته شدن احساسات مسلمانان و محکومیت جهانی در پی این حادثه شد.

این بار دو نفر با نام های سلوان نجم و جید سندبرگ نمایشی دراماتیک در مقابل پارلمان سوئد در استکهلم اجرا و یک نسخه از قرآن کریم را سوزاندند.

این حادثه ی حساسیت برانگیز به طور گسترده و همزمان فیلمبرداری و پخش شد، چرا که این دو نفر با بلندگو و لباس مذهبی در این برنامه حضور یافته بودند.

این برنامه در افکار عمومی و نگاه ناظران تشدید افراطی گری و دارای ماهیت نفرت و نژادپرستی نسبت به اسلام و مسلمانان ارزیابی و موجب افزایش حیرت و نارضایتی شد.

یک زن مسلمان که شاهد این صحنه بود در حالی که پلیس نیز در این برنامه حاضر بود با ابراز نارضایتی و تقبیح این اقدام تحریک آمیز، نسبت به آن اعتراض نموده و از خود واکنش احساسی نشان داد.

گفتنی است که این رخداد اولین حادثه از این نوع نیست که پارلمان سوئد شاهد آن است، چرا که سلوان مومیکا مهاجر عراقی نیز قبلاً اقدام های مشابهی را در این خصوص انجام داده بود.

او نسخه هایی از قرآن کریم را در مقابل پارلمان سوئد به آتش کشید که جنجال گسترده ای را در این کشور به راه انداخت.

لازم به ذکر است که این اقدامات جنجال برانگیز توسط بسیاری از احزاب در داخل و خارج از سوئد محکوم و آن را نقض آزادی عقیده و تحریک احساسات مذهبی مسلمانان دانسته اند

آن ها هم چنین خواستار اتخاذ تدابیر بازدارنده در مقابل کسانی شده اند که با ایجاد فتنه های این چنینی به نفرت و تبعیض مذهبی دامن می زنند.

گفتنی است که آیت الله العظمی شیرازی در گردهمایی مبلغان دینی در آستانه ماه مبارک رمضان سال جاری، دفاع از قرآن کریم در برابر هجمه ها و دروغ هایی که به کلام خدا در شبکه های مجازی و ماهواره ای و حتی بعضا توسط برخی از افراد تحصیل کرده نسبت داده می شود را واجب کفایی و به دلیل عدم وجود کفایت در پاسخگویی، واجب عینی توصیف فرمودند.

معظم له با تاکید بر اینکه امروزه دنیا، دنیای شبکه های ماهواره ای و اینترنت و نظیر این تکنولوژی هاست و مطالب مفسده انگیز از سوی اهل فساد در همین فضاها در حال پخش شدن و تاثیرگذاری است فرمودند : ماه مبارک رمضان مناسبت خوبی برای نقل و تکرار این گونه مطالب است و هر حسینیه ای که در هر جای دنیا قرار دارد از هم اکنون باید به این فکر باشد که با استفاده از شبکه های ماهواره ای و اینترنت، فرهنگ قرآن کریم و رسول اکرم و اهل بیت علیهم السلام را منتشر نماید همانگونه که پیامبر خدا فرمودند : كِتَابَ اللهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیتِی، لذا باید همه این مطالب منتشر شود و چه بسا که یک انسانی که در سرزمینی دور زندگی می کند قبل از انسانی که در نزدیکی ماست هدایت شود.

ایشان در ادامه فرمودند : لذا شایسته است که هر حسینیه یک شبکه ماهواره ای راه اندازی کند ولو آنکه از الان به فکر آن باشد اما ده سال آینده راه اندازی شود، و هر هیات و مسجد و موسسه ای هم، چنین اقداماتی انجام دهند تا به دنیا برسد و آنچه را که در چارچوب این مراکز در رابطه با اهل بیت در طول سال وجود دارد به تمام دنیا برسد و وقتی از این همه مراکز به دنیا مطالب منتقل شد تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا