اخباراروپاجهان

امت سبز» ، یک مرکز اسلامی برای حفاظت از زمین و دستیابی به عدالت زیست‌محیطی در کانادا

مرکز «امت سبز» در سال ۲۰۲۰ میلادی با طرح یک دانشجوی مسلمان برای حفاظت از محیط زیست و دستیابی به عدالت زیست محیطی که بخشی از یک پروژه بزرگتر استعمار زدایی در کانادا نیز هست،تاسیس شده است.

روزنامه ی از «nationalobserver»، «ایمان بری»، دانشجوی 22 ساله مسلمان تجارت و علوم سیاسی دانشگاه «وسترن» در «وینزر» کانادا از دین خود برای انرژی دادن به دیگران به منظور مراقبت از زمین الهام گرفته است.

او موسسه «امت سبز» را برای ایجاد یک جنبش زیست محیطی با هدف آموزش به مسلمانان کانادا و دیگران در مورد اقدامات آب و هوایی تاسیس کرده است.

امت سبز یک سازمان غیرانتفاعی با هدف ایجاد یک پویش سبز در جامعه مسلمانان کانادا است.

جامعه مسلمان در قبال وجود یک سیاره سالم بر اساس دستورات دین اسلام مسئولیت دارد.

موسسه امت سبز خود را متعهد به عدالت زیست محیطی می‌داند و به‌عنوان یک سازمان مسئول، وظیفه خود می‌داند که همه جوامع را از آلودگی نجات دهد.

ایمان بری، افزود: ما با معلمان و دانشمندان کار کردیم تا یک برنامه درسی برای مدارس طراحی کنیم که شامل رویکرد دین محور هم باشد.

وی در ادامه گفت؛ توصیه ام به همه جوان‌ها این است که برای عمل به دستور دین اسلام به منظور حفاظت از محیط زیست به موسسه ما بپیوندند تا بتوانیم از استعدادهای آنها استفاده کنیم.

مدیر موسسه امت سبز تاکید کرد که تغییرات اقلیمی در حال حاضر روی همه در جایی که زندگی می‌کنند، تاثیر می‌گذارد و به ویژه زمدگی نسل جوان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ پس اقدامات کنونی برای آینده بسیار مهم است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا