اخباراروپاجهانجهان اسلام

سخنگوی معروف بريتانيايی واكنش نماينده آيت الله العظمى سيستانی را برانگيخت

در نامه‌ای که در فضای مجازی منتشر شده و امضای چند تن از چهره‌های شناخته شده بريتانيا در آن به چشم می‌خورد، از شیخ صفدر جعفر رئیس مرکز جهانی  KSIMC خواسته شده که از وحدت كلمه شيعيان دفاع کند چرا که سخنرانی روز اول محرم در آن مرکز موجب آزار برخی علما شده است.

شورای علمای لندن طی نامه ای از فدراسيون جهانی شیعیان دوازده امامی خوجه در لندن خواسته به موضوع سخنان يكی از مبلغان شيعه در مركز خوجه ها در استانمور رسيدگی كند.

چند تن از چهره های شناخته شده بریتانیا با امضای نامه ای مفاد یک سخنرانی در ابتدای محرم الحرام سال جاری را به باد انتقاد گرفتند.

شورای 8 نفره علمای لندن به رياست سيد مرتضى كشميری وسيد هاشم موسوی نمايندگان آيت الله العظمى سيستانی ورهبر ايران در انگليس، در نامه خود بدون اينكه به نام آن سخنران اشاره كرده باشند، از رئيس فدراسيون خوجه ها خواسته اند كه اجازه ندهد سخنان وی موجب اختلاف بين مؤمنان ومانع وحدت كلمه ايشان گردد.

آن‌ها در اين نامه يادآور شدند كه برخی از مردم قصد تظاهرات در مقابل مركز خوجه‌ها در استانمورِ لندن را داشتند كه اگر درايت در برخورد با موضوع نبود منجر به عواقب نامطلوبی ميگرديد.

پس از آن صفدر جعفر رئيس فدراسيون جهانی شيعيان دوازده امامی خوجه (KSIMC) در پاسخی رسمی به نامه شورای علمای لندن نوشت:

نامه شما را از طریق رسانه‌های اجتماعی دريافت كردم.

همانگونه که معلوم است، ما شیعیان خوجه اثناعشری در طی 150 سال گذشته برای مسائل اعتقادی اهميت ويژه‌ای قائل بوده وپيوسته از راهنمایی‌های مرجعیت بهره‌مند بوده‌ایم.

ايشان در ادامه يادآور شده: ما بیش از 3000 مجلس در سطح جهان داریم که هر سال در ماه محرم برگزار می‌گردد و اجازه نميدهيم كه در آن مجالس به مراجع محترم بی‌احترامی شود.

سيد عمار نقشوانی، سخنران جوان وپرطرفدار كشورهای غربی در يكی از سخنرانی‌های خود در ابتدای محرم الحرام سال جاری به انگليسی خواندن شيعيان انتقاد و نسبت به این‌گونه نامگذاری‌ها و ایجاد تفرقه بین شیعیان توسط رهبر كشور ايران ورسانه های وابسته به ايشان اعتراض کرده بود؛ ایشان در قسمتی از سخنرانی خود تاكيد ميكند كه آيت الله خامنه‌ای با تقسيم بندی شيعيان به انگليسی و ولايت فقيهی موجب حمله شديدی عليه شيعيان انگلستان از يكسو و ايجاد جنگ و فتنه سختی بين مريدان نظام ولايت فقيه و مقلدان آيت الله العظمى شيرازی از سوی ديگر شده؛ و اين امر در حالی است كه شيعيان كشور انگلستان عموما از ايران، عراق، پاكستان، هند و ديگر كشورها بوده و يا اينكه تازه مسلمانانی از مردم بومی كشور انگلستان هستند، نه كارمندان ويژه MI6 وسازمانهای اطلاعاتی اين كشور.

پس از آن شورای علمای بریتانیا بيانيه‌ای برای ايجاد فشار به سيد عمار نقشوانی، صادر کرد. فشارهايی كه در نتيجه، او را برای حفظ مجالس خود در اين كشور مجبور به عذرخواهی رسمی از اعضای اين شورا واعلام احترام ويژه به همه علمای شیعه نمود.

لازم به ذكر است كه رهبر كشور ايران در آذرماه سال 1395 شيعيان ومسلمانان را به دو دسته انگليسی و امريكايی تقسيم نمود؛ وگفت: شیعه‌ی انگلیسی و سنّی امریکایی مثل هم هستند؛ همه، دولبه‌ی یک قیچی هستند.

او در 6 سال گذشته بالغ بر 15 مرتبه در مورد تشيع انگليسی صحبت کرده است.

اعضای 8 نفره شورای علمای شیعه بریتانیا که اين بار از انتقاد نسبت به ایجاد دودستگی، به گفته خود آزار دیده‌اند پیشتر در واكنش به انتشار فيلم سينمايی بانوی بهشت نيز بيانيه مشتركی صادر کرده بودند؛ و سيد مرتضى كشميری در اعتراض به توليد وپخش اين فيلم سينمايی با حضور در جمع معترضانی از سران اهل تسنن انگلستان به پخش فيلم سينمايی بانوی بهشت كه برای اولين بار گوشه ای از تاريخ سياه كودتای سقيفه را به نمايش كشيده بود، گفت: این فیلم را محکوم میکنیم و آن را یک کار غیر اخلاقی میدانیم.

بزرگترين نماينده آيت الله العظمى سيستانی در اروپا همچنین حضور در جمع سنی‌ها وديگر مذاهب در كشور انگلستان را نعمتی بزرگ ياد كرده و بابت آن نعمت خدای متعال را شکر نمود.

ایشان اما امروز در بین شورای 8 نفره علمای شیعه در لندن انتقاد از آقای خامنه‌ای را به دلیل ایجاد اختلاف بین شیعیان و دسته بندی آن‌ها را به انگلیسی و غیر انگلیسی، توهین آمیز تلقی کرده است.

امری‌ که موجب دو دستگی شديد وايجاد فتنه بين شيعيان سياسی و تابع نظام ايران موسوم به (ولايت فقیهی‌ها) وشيعيان غير سياسی در سراسر جهان شده؛ عنوان (شيعه انگليسی) دست آويزی برای بهتان به مخالفين و منتقدين نظام ايران، مخصوصا مقلدين آيت الله العظمى شيرازی در سراسر جهان گرديده.

موضوعی که قدمتی به درازای عمر حاکمیت کنونی ایران دارد و شخصیات فراوانی را هدف قرار داده، حتی آیات عظام شريعتمداری، خوئی و سیستانی!!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا