اخباراروپاجهان

مسجدهراسی در فرانسه؛ پروژه مهندسی اجتماعی با عبور از خط قرمزهای رادیکالیسم

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، اگرچه راهپیمایی اخیر فعالان راست افراطی در پاریس جنجال برانگیخت، اما «استفان فرانسوا»، دانشمند علوم سیاسی می گوید که ما باید نگران افراط گرایانی باشیم که کمتر شناخته هستند اما خطرات بیشتری برای جامعه به وِیژه برای اقلیت مسلمان دارند.

این دسته از افراط‌گرایان که «شتاب‌گرایان» نیز نامیده می‌شوند، می‌خواهند یک جنگ نژادی را در فرانسه به راه بیندازند تا یک شوک متقابل ایجاد کنند و مسلمامان هدف اصلی آنها هستند

از جمله این افراط‌گرایان می‌توان به «آندرس برویک»، تروریست نروژی و «برنتون تارانت»، عامل تیراندازی در مسجد «کریستچرچ» نیوزیلند در سال 2019 اشاره کرد.

استفتان فرانسوا در ادامه افزود؛ دولت فرانسه به جای تمرکز کردن بر تروریسم راست افراطی که به ویژه به صورت آنلاین بسیار خطرناک شده است بر یک ادعای واهی به نام تروریسم اسلام گرایانه تمرکز کرده است.

در پایان گفتنی است در میان همین ترس هایی که ریشه در بحران مهاجرت و تروریسم بین المللی نسبت داده شده به مسلمانان از سوی غرب دارد،احزاب راست گرا طرح های جنجالی از جمله کنترل شدید مساجد و یا حمله به آنها را به شدت دنبال می‌کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا