اخبارجهانعربستان سعودی

هیومن رایتس واچ: حکومت سعودی از قدرت نرم علیه جهانیان و شهروندان بی گناه کشورش استفاده می کند

تعدادی از سازمان های حقوقی بین المللی از جمله سازمان هیومن رایتس واچ حکومت عربستان سعودی را به استفاده از قدرت نرم علیه جهانیان و شهروندان بی گناه عربستانی متهم کرد.

در بیانیه هایی که هیومن رایتس واچ در خصوص وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی منتشر کرده، این حکومت را به سرکوب کردن زندانیان و خفه کردن صدای اعتراضی آنها و نیز استفاده از شنیع ترین و شدید ترین شیوه های شکنجه بدنی و روحی – روانی برای اعتراف گیری متهم کرد.

این گزارش ها همچنین افزودند: متاسفانه عربستان سعودی در محافل مختلف تلاش می کند چهره ای خوب از خود ارائه دهد اما با این کار نمی تواند سیاست های زشت خود علیه جهانیان و شهروندان خود را پنهان کند.

این سازمان های حقوقی بین المللی با اشاره به حضور عربستان در عرصه سینما در جهان، اعلام کردند: حضور حکومت سعودی در محافل هنری و سینمایی تنها با هدف سر پوش گذاشتن بر رفتارها و سیاست های این حکومت است اما در واقع نمی توان حقیقت را پنهان کرد.

به گفته این سازمان های حقوقی، فعالیت های ورزشی حکومت سعودی نیز دقیقا از این دست رفتارهاست.

لازم به ذکر است، حکومت آل سعود در نیم قرن گذشته شدید ترین سیاست های سرکوب را علیه شیعیان عربستان را نیز اعمال کرده و همواره به اعدام زندانیان شیعی اقدام می ورزد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا