اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

درخواست بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی از مقام های کشورهای اسلامی برای آزادی زندانیان عقیدتی سیاسی به مناسبت مبعث

بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در سالروز بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از مقام های کشورهای اسلامی خواست که زندانیان عقیدتی سیاسی را آزاد کرده و در امور مردم خود اصلاح ایجاد نمایند.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی با تبریک سالروز بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به جهان اسلام، خواستار بهره برداری مطلوب از این مناسبت در جهت ایجاد آشتی و دوستی بین مردم، در زمینه های مختلف از جمله در زمینه حقوقی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، این بنیاد در پیامی به مناسبت مبعث رسول اکرم صلی الله علیه و آله نوشته است : این مناسبت که برای مردم و امت اسلامی از همه اقشار عزیز است را مغتنم شمرده و از پادشاهان، رهبران و رؤسای کشورهای اسلامی دعوت می نماید که از این فرصت ، برای ایجاد دوستی میان مردم خود ، و اصلاح در امور حقوقی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بهره برداری نمایند.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی ، این مناسبت را دارای امتیازات و برتری ها و ویژگی های منحصر به فردی ذکر کرده که از یک سو همه مسلمانان گرد هم می آیند تا آن را گرامی بدارند ، و از سوی دیگر، ایام شادی و سرور همه مردم و ملت های اسلامی است ، و همین امتیازات ، به خاطر وجود این نعمت و رحمت برای همه مسلمانان ، ایجاب می نماید که با بهره گیری از تعالیم صحیح اسلامی و سنت شریف پیامبر، در امور داخلی خود تجدید نظر کنند.

این بنیاد در بیانیه خود خواستار ابتکار عمل مقام های کشورهای اسلامی برای بهبود وضعیت مردم خود از طریق اجرای اقدامات متناسب با این مناسبت از جمله آزادی زندانیان عقیدتی سیاسی ، و عفو محکومان جزائی شد.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی هم چنین تلاش برای بهبود شرایط زندانیان در حال رسیدگی به پرونده های آنان را به مقام های کشورهای اسلامی توصیه نموده و بر این نکته تاکید نموده است که اصلاح مجرمان ، مقدم بر زندان است ، قبل از اینکه به مجازاتی انتزاعی تبدیل شود.

این بنیاد همچنین با تاکید بر اهمیت آغاز اصلاحات اقتصادی ، به منظور ارتقای سطح زندگی مردم کشورهای اسلامی و تضمین زندگی شایسته، و رفاه و ثبات برای آنها ، خواستار جستجوی راه حل هایی شد که بتوانند دستیابی به رفاه را برای مردم مسلمان آسان نمایند.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی بر ضرورت همگرایی و همدلی میان حکومت‌های اسلامی برای کاهش درگیری‌های سیاسی و نزاع های مسلحانه که متاسفانه در بسیاری از کشور اسلامی وجود دارد ، تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه ، اولویت دادن به منطق همکاری و همگرایی که در دستورات شرعی مورد تاکید قرار گرفته ، و عمل به حدیث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: «مثال مسلمانان در محبت و شفقت و همدردی مانند یک بدن است که اگر یک عضو دچار بیماری شود، بقیه اعضای بدن با بی خوابی و تب پاسخ می دهد.» ، توصیه گردیده است.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی خاطرنشان کرده : مسؤولان کشورهای اسلامی باید وظایفی را که بر دوش آنها است در نظر بگیرند که بارزترین آنها تلاش در جهت توسعه جوامع و مردم در سطح علمی با تأمین ابزار مورد نیاز در جهت تربیت و آموزش می باشد ، و اهمیت این موضوع ، به دلیل نتایج مهمی است که به پیشرفت جوامع اسلامی کمک کرده و لازمه گسترش علم، دانش و مدرن شدن است.

این بنیاد ، پیام خود را با تأکید به مقام های کشورهای اسلامی مبنی بر اجرای رکن اساسی حقوق مورد نیاز مردم مسلمان خود، که تضمین کننده ی سلامت و مراقبت های پزشکی برای همه جوامع مسلمان است، به پایان رسانده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا