اخبارافغانستانجهان

۲۰ میلیون تن در افغانستان شب‌ها گرسنه می‌خوابند

مسوول برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید که ۲۰ میلیون تن در افغانستان شب‌ها گرسنه می‌خوابند و غذای کافی ندارند.

شائو لی، مسوول برنامه جهانی غذا برای افغانستان، روز یک‌شنبه، ۲۴ اردیبهشت، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز» در لندن گفته که با روی‌ کار آمدن طالبان، فرصت‌های شغلی در این کشور شدیداً کاهش یافته است.

وی افزوده هر روز، حدود۲۰ میلیون تن در افغانستان غذای کافی ندارند و گرسنه می‌خوابند، و چهار میلیون مادر و کودک در معرض خطر سوء‌ تغذیه هستند و خطر مرگ وجود دارد. پس از آگوست سال ۲۰۲۱، بنیاد اقتصادی افغانستان سقوط کرده است. سه سال گذشته خشکسالی وجود داشته و قیمت مواد غذایی نیز افزایش یافته است.

این نهاد تصریح کرد که حدود نیمی از کودکان زیر پنج سال و یک ‌چهارم زنان باردار و شیرده در ۱۲ ماه آینده به حمایت حیاتی غذایی نیاز دارند.

برنامه جهانی غذا می‌افزاید که برای شش ماه آینده به ۱.۴۶ میلیارد دلار برای عملیات کمک‌رسانی خود در افغانستان نیاز فوری دارد.

این در حالی است که با تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، کشورهای جهان و سازمان‌های مددرسان همواره از وضعیت وخیم بشری در این کشور هشدار داده ‌اند.

در همین حال؛ دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان، گزارش داده که تغییرات آب‌وهوا در در این کشور، دسترسی خانواده‌ها به آب را ۶۰ درصد کاهش داده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا