اخباربحرینجهان

اعتراض داخل زندان های بحرین علیه سیاست های حکومتی

منابع بحرینی از اعتراض زندانیان داخل زندان های بحرین علیه سیاست های حکومتی در زمینه بهداشتی، خبر دادند.

در همین راستا احمد الوداعی، مدیر موسسه “حقوق و دموکراسی در بحرین” با انتشار توئتی در صفحه شخصی خود، ضمن اعلام خبر این اعتراضات، نوشت: حال یکی از زندانیان سیاسی وخیم شد و به او حالت تشنج دست داد. در نتیجه دوستان او در زندان، تلاش کردند وی را از سلول خارج کرده و برای درمان به بخش پزشکی منتقل کنند اما ماموران زندان مانع خروج وی شدند و دقیقا از لفظ “بگذارید بمیرد” استفاده کردند.

وی در ادامه این توئیت افزود: در واکنش به این رفتار ضد انسانی ماموران زندان، زندانیان دست به اعتراض سراسری زدند و با فریاد کشیدن و سر دادن شعار، صدای اعتراضی خود را به بیرون زندان رساندند. اعتراضات چهار ساعت ادامه داشت و ماموران زندان نتوانستند جلوی اعتراضات را بگیرند.

در واکنش به این اقدام، مسئولان زندان دست به مجازات دسته جمعی زندانیان زدند و به مدت ۲۴ ساعت تماس با خانواده ها را ممنوع اعلام کرده و خارج شدن از سلول در این مدت هم ممنوع شد.

گفتنی است، این اعتراض در حالی رخ داده که مسئولان مربوطه با تکیه بر سیاست ها و دستورات صادر شده توسط مسئولان حکومتی، از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زندانیان سیاسی و عقیدتی که اکثر قریب به اتفاق آنان زندانیان شیعه هستند، سر باز می زنند.

این در حالی است که دستیابی یک زندانی به حقوق و خدمات بهداشتی و درمانی از حقوق اولیه و مسلم در سراسر جهان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا