اخبارجهانجهان اسلام

استقرار بیش از دو هزار موکب خدمات‌ رسان و ۲۰۰ هیئت عزاداری در شهر مقدس کربلا

نهاد شعائر و موکب‌های حسینی آستان مقدس عباسی تعداد موکب‌هایی را که در ایام ماه محرم‌الحرام در ارائه خدمات مختلف به زائران شرکت می‌کنند، اعلام کرد.

عقیل الیاسری، رئیس این نهاد گفت: تعداد موکب‌های حسینی در داخل بخش قدیمی کربلای معلی و پیرامون دو آستان مقدس حسینی و عباسی علیهما‌ السلام به ۶۰۰ موکب می‌رسد.

وی افزود: موکب‌هایی که در محله‌ها و جاده‌های بیرون شهر و راه‌های ارتباطی بین کربلای معلی و استان‌های بغداد، نجف اشرف و بابل مستقر هستند، نیز به حدود ۱۵۰۰ موکب می‌رسد.

الیاسری گفت: این موکب‌ها در ایام دهه اول محرم انواع خدمات را بر حسب منطقه جغرافیایی استقرار خود  به عزاداران حسینی در ارائه می‌دهند.

پایگاه خبری آستان مقدس حسینی نیز به نقل از الیاسری اعلام کرد که مجوز لازم به ۲۰۰ هیئت عزادارای زنجیر زنی و سینه‌زنی در کربلای معلی اعطا شده و آستان‌های مقدس این ایام از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲ بامداد طبق نوبت‌های مشخص شده پذیرای هیئات عزاداری خواهد بود تا عبور و مرور زائران به حرم‌های مقدس حضرت عباس و امام حسین علیهما السلام نیز به سهولت انجام شود.

لازم به ذکر است، اعداد و ارقام اعلام شده تنها مربوط به مواکب و پایگاه های رسمی ثبت شده هستند در حالی که صدها موکب و پایگاه خدمت رسانی دیگر بدون ثبت رسمی در حال فعالیت و خدمت رسانی به زائران هستند و تعداد زیادی موکب نیز همچنان در حال ایجاد شدند هستند که به دلیل اینکه هنوز فعالیتشان را شروع نکرده اند، جزو آمار اعلام شده نبوده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا