اخباراروپاجهان

نگرانی روزافزون والدین آلمانی درباره مضرات استفاده از هوش مصنوعی برای دانش آموزان

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که والدین آلمانی به شدت نگران تاثیرات منفی و مخرب هوش مصنوعی در نحوه آموزش در مدارس و روند یادگیری کودکان هستند.

خبرگزاری اخبار شیعه به نقل از روزنامه دی ولت آلمان،گفت: نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که اکثریت آلمانی ها بر این عقیده اند که هوش مصنوعی مانند ChatGPT به طور قابل توجهی نحوه تدریس مدرسه را تغییر می دهد. با این حال، طبق این نظرسنجی، بسیاری استفاده از چنین فناوری هایی را یک خطر می دانند. مهمتر از همه، نگرانی زیادی وجود دارد که بچه ها مهارت های مهم را فراموش کنند.

 این نتیجه یک نظرسنجی موسسه سیوی است. بر این اساس، 54 درصد از 5000 پاسخ دهنده بر این عقیده هستند که هوش مصنوعی به طور قابل توجهی آموزش در مدارس را تغییر خواهد داد. 13 درصد از افراد مورد بررسی تنها اثرات آن را در دو سال آینده مشاهده می کنند.

بر اساس این نظر سنجی اما حتی اگر اکثریت شهروندان توهمات کمی در مورد گسترش سریع هوش مصنوعی داشته باشندبسیاری با آن احساس راحتی نمی کنند و تنها 14 درصد از والدین دارای فرزندان دبستانی و یازده درصد از والدین دارای فرزند دبیرستانی به وضوح هوش مصنوعی در مدرسه را یک فرصت می‌دانند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا