آفریقااخبارجهان

انتقاد یونیسف از کودک ربایی سنی های تندروی بوکوحرام

یکی از رفتارها و اقدام های ضد بشری سنی های تندروی بوکوحرام علیه مخالفان و دشمنان خود، ربودن آنها است.

این اقدام بوکوحرام طی چند سال گذشته یک یا دو بار تکرار نشده بلکه با نگاهی گذرا به تاریخچه اقدام های تروریستی این گروه سنی تندرو، به راحتی می توان فهمید که آنها تاکنون هزاران انسان از جمله کودک و زن را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده و گاهی هم آنها را به قتل رسانده اند.

در همین راستا مقام های سازمان بین المللی حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) ضمن انتقاد از کودک ربایی بوکوحرام، از گذشت ۹ سال از ربودن ۹۶ کودک دختر توسط این گروه تروریستی ابراز تاسف کردند.

در بخشی از اظهارات این مقام های یونیسف آمده: نیروهای بوکوحرام ۹ سال پیش ۹۶ دختر از مجموع ۲۷۶ دختر موجود در یک خوابگاه در شمال شرق نیجریه را ربودند و در طول ۹ سال به اسارت در آوردن آنها، حقوق این دختران را پایمال کرده و آنان را مورد اذیت و آزار هم قرار داده اند.

در همین راستا “کریستین موندوات” نماینده یونیسف در نیجریه ضمن اشاره به ماجرای ربودن این دختران توسط بوکوحرام، در این باره گفت: این “کابوس” ادامه دارد. ما باید هر کاری از دستمان بر می آید، انجام دهیم تا از داشتن امنیت آنان اطمینان حاصل کنیم.

یونیسف همچنین گزارشی کامل درباره کودک ربایی های صورت گرفته در نیجریه منتشر کرد و در آن نوشت: اسناد و مدارک موجود نشان می دهد از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون ۲۴۰۰ کودک توسط گروه های تروریستی ربوده شده اند و در مجموع ۶۸۰۰ کودک از اقدام های تروریست ها آسیب دیده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا