جهان

اسلام بزرگترین دین جهان

تا سال ۲۰۷۰ میلادی، اسلام بزرگ‌ترین دین جهان می‌شود.

 

تا سال ۲۰۷۰ میلادی، اسلام بزرگ‌ترین دین جهان می‌شود.

طبق آخرین مطالعات مرکز تحقیقات و مطالعات پیوـ  متعلق به ایلات متحده آمریکا ـ دین اسلام تا سال ۲۰۷۰ میلادی، به بزرگ ترین دین جهان تبدیل خواهد شد.

در گزارش این مرکز تحقیقاتی بین المللی آمده است که اسلام رشد چشمگیری در دهه های اخیر در میان مردم جهان داشته و هر روز بر جمعیت آن افزوده شده است و در صورت ادامه این رشد، تا سال ۲۰۷۰ میلادی شاهد این خواهیم بود که این دین، به بزرگترین دین جهان تبدیل شود.

این گزارش همچنین تصریح کرده است که بین سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۵۰ میلادی، جمعیت مسلمانان رشد ۷۳ درصدی خواهند داشت و ۱۰ درصد کل اروپا را مسلمانان به خود اختصاص خواهند داد، این در حالی است که دین مسیحیت، تنها رشدی ۳۵ درصدی را در مدت مشابه تجربه خواهد کرد.

در گزارش مرکز تحقیقات پیو جمعیت مسلمانان تا سال ۲۰۵۰ میلادی، دو میلیارد و ۷۶۰ میلیون نفر تخمین زده شده، در حالیکه مسیحیت در این سال، دو میلیارد و ۹۲۰ میلیون پیرو خواهد داشت و در صورت ادامه این مقدار از تمایل به اسلام تا سال ۲۰۷۰، پیروان دین اسلام از پیروان مسیحیت پیشی خواهند گرفت.

یکی از عواملی که در این تحقیق، به عنوان دلیل رشد گسترده اسلام در سالهای اخیر و آینده به آن پرداخته، افزایش زاد و ولد در میان مسلمانان است. در این رابطه تاکید شده است که هر بانوی مسلمان، به طور میانگین ۳.۱ بچه دارد، ولی هر زن مسیحی، ۲.۷ بچه دارد.

در قسمت پایانی این گزارش آمده که در سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۵۰ میلادی، حدود ۵۰ میلیون نفر مسیحیت را به عنوان دین خود برخواهند گزید، در حالیکه در همین مدت، بیش از ۱۰۶ میلیون نفر این دین را ترک کرده و به دیگر ادیان خواهند پیوست.

شایان ذکر است این مرکز تحقیقاتی آمریکا، به آمار کسانی که اسلام را به عنوان دین خود برگزیده اند اشاره ای نکرده است، در حالیکه یکی از دلایل عمده رشد اسلام در سال های اخیر، پذیرش این دین توسط پیروان سایر ادیان می باشد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا