اخباراروپاجهان

تجمع مقابل سفارت چین در لندن به مناسبت سالگرد “سرکوب وحشیانه” اویغورها

منابع رسانه ای از برگزاری تجمعی اعتراضی مقابل سفارت چین در لندن پایتخت انگلیس به مناسبت سی و سومین سالگرد “سرکوب وحشیانه” اقلیت مسلمان اویغور توسط نیروهای حکومت حزب کمونیست چین، خبر دادند.

این منابع رسانه ای افزودند: این تجمع اعتراض که به صورت گسترده و با حضور تعداد قابل توجهی از افراد معترض و مخالف دولت چین، برگزار شد، توسط اعضای کمیته اویغورها سازمان دهی شده بود و تجمع کنندگان، جنایت های صورت گرفته علیه اقلیت مسلمان توسط جمهوری خلق چین را محکوم کردند.

تجمع کنندگان گفتند: امروز ما یاد کسانی که به طور خودسرانه بازداشت، ناپدید و اعدام شدند را گرامی می داریم.

معترضین همچنین اعلام کردند که ۵ آوریل ۱۹۹۰ میلادی، نشانگر آغاز یک کارزار چند دهه ای برای سرکوب دین و هویت اویغورها است اما متاسفانه در زمان آغاز این جنایت، محکومیت بین المللی صورت نگرفت لذا ما امروز در تلاشیم تا دولت چین را در قبال آن جنایت که همچنان هم جاری است، پاسخگو کنیم. جهان باید اکنون اقدام کند تا نسل های آینده اویغورها بتوانند به عدالت دست یابند.

لازم به ذکر است، ۵ آوریل ۱۹۹۰ میلادی حدود ۲۰۰ اویغور با برگزاری تظاهراتی به سمت اداره های دولتی چین حرکت کردند و بخاطر تبعیض دولتی، علیه اقدام های حکومت شعار سر دادند اما پس از آن هزاران نیروی دولتی به محل اعزام شده و با سرکوب آنها، همگی بازداشت و تعدادی از آنها را به قتل رساندند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا