اخبارجهانعراق

طلبه پرحاشیه عراقي از عموم مردم عراق عذرخواهي كرد

سید علی شریفی طلبه خاطی عراقی، با حضور در دفتر سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر تعهد داد از حاشیه سازی با لباس روحانیت دست بردارد.

شریفی از سوی شخصیت‌های مختلف مذهبی و حتی قبیله خود متهم به حرمت شکنی و عدم رعایت شئون طلبگی است.

برخی رسانه‌های مغرض ایرانی سعی دارند این روحانی خاطی پرحاشیه را به دروغ از نزدیکان آیت الله العظمی شیرازی معرفی نموده و از این طریق به تخریب این مرجع مستقل شیعی ادامه دهند.

سید علی شریفی یکی از روحانیون پر حاشيه عراقی به دلیل ارتكاب رفتارهاي منافي شئونات ديني ضمن عذر خواهی از مردم و ابراز شرمساری تعهد داد از تكرار آن خودداري كند وبه مدت یک سال لباس روحانیت را کنار بگذارد.

او که طی سالهای گذشته با کار‌های خارج از عرف و حتی خارج از شرع شهرت یافته اخیرا با فشار‌های مختلفی از سوی مردم عراق مواجه شده‌ است.

سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر در عراق روز گذشته و در پی شدت گرفتن فشار‌ها علیه این طلبه خاطی و از آن‌جا که حتی قبیله وی دست از حمایتش برداشته و دیگر او را از خود نمیدانند میزبان سید علی شریفی در دفتر خود بود.

دفتر سید مقتدی صدر با انتشار تصاویر این دیدار و صدور بیانیه‌ خواهان عدم تعرض به اين طلبه معمم شده و اعلام داشت این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و رسما و کتبا از فرد مورد نظر تعهدی گرفته شد که بر اساس آن او از فعالیت‌هایی که باعث ایجاد این موج شده دست بردارد؛ سید علی شریفی نیز ضمن ابراز شرمساری گفته که تا یک سال آینده عمامه بر سر نمیگذار‌د.

رسانه های خاص جریان حاکم در ایران اما از این موضوع نیز سوء استفاده نموده و آن را بهانه ای برای تخریب چهره آیت الله العظمی شیرازی قرار دادند؛ وبا حربه هميشگي بهتان زني به منتقدين نظام وانتشار اخبار کذب سعی داشتند به مخاطبان خود القا کنند، اين طلبه عراقي از طرفداران آیت الله العظمی شیرازی است.

سید علی شریفی در حالی از سوی طرفداران حاکمیت ایران منتسب به بیت آیت الله العظمی شیرازی معرفی شده که سید مقتدی صدر رسما این طلبه خاطی را مورد بازخواست قرار داده و ضمن گرفتن تعهد خطی از او، از عموم طرفداران خود و کسانی که با حساسیت این موضوع را دنبال می‌کنند خواسته به او متعرض نشوند.

پناه بردن سید علی شریفی به رهبر جریان صدر عراق و بیانیه دفتر ایشان به روشنی نشان می‌دهد که او وابسته به چه گروهی ‌است.

اما چیزی که روشن نیست این است که چرا در آستانه زیارت میلیونی اربعین حسینی، رسانه‌های رسمی و غیر رسمی حاکمیت ایران به پشتوانه بودجه‌های میلیاردی بیت المال مسلمین در پی ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند.

مشایه اربعین همه ساله شاهد حضور ده ها ميليون عاشق حضرت سیدالشهدا از سراسر جهان است که با شعار حسین محور اتحاد گرد‌ هم آمده و برای ظهور حضرت بقیة الله الاعظم دست به دعا بر میدارند در این بین اما رسانه‌های معلوم الحال که در پی ایجاد دشمنی بین زائران برآمده و در این راه از هیچ دروغ و خدعه‌ای هم نمیگذرند تا کنون موفق نشدند عشق و‌ محبت عموم مؤمنان نسبت به آیت الله العظمی شیرازی را كه سالها تلاش براي افزايش عدد زائران اربعين نموده، کاهش دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا