اخباراروپاجهان

بازداشت یک نوجوان شیعه در انگلیس به دلیل پوشیدن آویز زینتی ذوالفقار

رسانه های محلی انگلستان از بازداشت یک نوجوان شیعه به دلیل پوشیدن آویز زینتی ذوالفقار خبر دادند.

این نوجوان ساکن شهر چلسی در الیس، به خاطر پوشيدن یک آویز چهار سانتی متری ذوالفقار بازداشت و زندانی شده است.

بر اساس گزارش رسانه های محلی انگلیس، این نوجوان ۱۶ ساله که “رایم زیدی” نام دارد در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۳ توسط پلیس چلسی بازداشت شد.

خانواده ی این نوجوان بازداشت شده، اقدام پلیس چلسی را غیر قانونی دانسته و آن را به شدت محکوم کردند.

از سوی دیگر برخی رسانه های محلی انگلیس، بازداشت این نوجوان را اقدام درستی دانسته و آویز را یک “تیغ” نامیدند و مدعی شدند که نوجوان بازداشت شده قصد داشته با این تیغ به یک کارگر حمله کند!

قابل ذکر است، در پی انتشار خبر بازداشت این نوجوان مسلمان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، موجی از خشم و انتقاد متوجه پلیس چلسی شد.

کاربران، اقدام پلیس چلسی را “تعرض به حقوق و آزادی این جوان” دانستند که به گفته آنان “تنها بخاطر یک شک و احتمال” صورت گرفته است.

“رایم زیدی” نیز بعد از آزاد شدن با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، از برخورد بد نیروهای پلیس با وی خبر داد و نوشت: آنها مرا به طور خشونت آمیزی به سمت دیوار هل دادند و سپس دستبند زدند.

وی در ادامه افرود: آنها به راحتی می توانستند خود را پلیس معرفی کنند و من قطعا در برابر آنان تسلیم می شدم و واکنشی از خود نشان نمی دادم اما آنها چنین نکردند.

آنان می گفتند این که در گردن تو آویزان شده یک چاقو است در حالی که این یک آویز چهار سانتی متری ذوالفقار است. این یک نماد مذهبی نزد شیعیان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا