اخبارافغانستانجهان

افزایش قتل‌های مرموز در استان بامیان افغانستان

هر چه زمان می گذرد و بر تعداد روزهایی که ط۱لبان قدرت را در افغانستان در دست گرفته اضافه می شود، بر تعداد جنایت هایی که علیه شیعیان این کشور رخ می دهد هم افزوده می شود.

در همین راستا منابع محلی از افزایش قتل‌های مرموز در استان بامیان افغانستان خبر می دهند.

قتل های مرموز غیر نظامیان در این اواخر در شهر شیعه نشین بامیان در مرکز افغانستان، افزایش چشم‌گیر یافته و باعث نگرانی شهروندان شده است.

دو روز پیش، اجساد تیرباران شده ی سه جوان در مناطق مرزی بین شهرستان‌های کهمرد و سیغان استان بامیان پیدا شد.

بر اساس گزارش منابع محلی، این جوانان محمدآصف، محمدغنی و کریم نام داشتند و دو نفر از آنها با هم برادر بودند.

منابع می‌گویند که این جوانان حدود یک هفته قبل و در مسیر برگشت از شهرستان دره صوف استان سمنگان، در استان بامیان مفقود شده بودند.

اجساد این سه جوانان حدود یک هفته بعد از مفقود شدن، از داخل یک دره در ساحه کوتل «دندان شکن» در مرز شهرستان‌های کهمرد و سیغان پیدا شد.

استان شیعه‌نشین بامیان در مرکز افغانستان، یکی از امن‌ترین استان‌های این کشور به شمار می‌رفت و سالانه هزاران توریست خارجی و داخلی از آبده‌های تاریخی و آثار باستانی آن دیدن می‌کرد.

اما اکنون و در ماه‌های اخیر، این استان به یکی از ناامن‌ترین استان‌های افغانستان تبدیل شده و موارد قتل مرموز غیر نظامیان در آن به صورت چشم‌گیر افزایش یافته است.

یک روز پس از پیدا شدن جسد تیرباران شده سه جوان بامیانی، فعالان مدنی این استان با نشر اعلامیه‌ای، از افزایش قتل‌های مرموز غیرنظامیان ابراز نگرانی کردند.

در اعلامیه فعالان مدنی بامیان آمده که «با به قدرت‌ رسیدن ط۱لبان، نظم گذشته از بین رفته و در کنار سایر مشکلات، ناامنی و قتل‌های مرموز غیرنظامیان افزایش یافته و هر روز بیشتر می‌شود.»

فعالان مدنی بامیان در اعلامیه خود به مواردی از قتل های مرموز غیرنظامیان در این استان اشاره کرده‌اند و آنها را نمونه‌ای از افزایش اینگونه قتل‌ها در این استان دانسته‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا