اخبارجهانجهان اسلام

۲۷ رجب الاصب .. سالروز مبعث رسول خدا صلی الله علیه و آله

۲۷ رجب الاصب ، سالروز مبعث رسول خدا صلی الله علیه و آله است. بر همین اساس همه شیعیان جهان در این روز غرق در شادی و سرور هستند.

بِعثَت، برگزیده‌ شدن حضرت محمد صلی الله علیه و آله به پیامبری و آغاز رسالت ایشان است. که بنابر مشهور، در ۲۷ رجب سال چهلم عام الفیل روی داد. از این‌ رو در فرهنگ شیعی، ۲۷ رجب به‌ عنوان «عید مبعث» گرامی داشته می‌شود.

بعثت پیامبر سرآغاز دین اسلام و مقدمه برچیده‌ شدن بت‌پرستی از حجاز بود.

بعثت رسول خدا صلی الله علیه و آله بنابر مشهور در ۴۰ سالگی ایشان رخ داده است. رسول خدا صلی الله علیه و آله در غار حرا به نبوت رسیدند.

گفتنی است در روز مبعث شیعیان و عاشقان رسول خدا صلی الله و آله و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در شهرها و کشورهای جهان در خوشحالی و سرور به سر می برند و مراسم جشن و شادی بر پا می کنند.

به همین مناسب مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله نیز مراسمی برگزار کرده و این روز عظیم را گرامی می دارند.

در همین حال در ساعات اولیه صبح امروز نیز صدها تن از علما، فضلا، فقها، خطبا، طلاب علوم دینی، مقلدان آیت الله العظمی شیرازی دام ظله و عموم شیعیان با حضور در دفتر معظم له در شهر مقدس قم ضمن شرکت در مراسم گرامیداشت مبعث رسول خدا صلی الله علیه و آله، این روز را خدمت بزرگ مرجع جهان تشیع، تبریک و تهنیت عرض کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا