آسیااخبارایرانجهانجهان اسلام

معافیت زائران اربعین ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض خروج از ایران

نمایندگان مجلس ایران در مصوبه ‌ای زائران اربعین حسینی در سال ۱۴۰۰ که از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از ایران خارج می شوند را از پرداخت عوارض خروج معاف کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ١۴٠٠ در بخش درآمدی، نمایندگان مجلس ایران لایحه ای را تصویب کردند که براساس آن در سال ۱۴۰۰، عوارض خروج از کشور موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده، برای زائران عتبات و مرزنشینان برای یک بار در طول سال بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور مصوب ۲۴ /۱۲ /۱۳۹۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن أخذ می ‌شود.

معافیت زائران اربعین ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض خروج از ایران

نمایندگان مجلس ایران در مصوبه ‌ای زائران اربعین حسینی در سال ۱۴۰۰ را از پرداخت عوارض خروج معاف کردند.

بر همین اساس زائران اربعین حسینی که از تاریخ چهارم شهریور تا 22 مهر ماه سال ۱۴۰۰ از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از ایران خارج می شوند، از پرداخت عوارض خروج معاف خواهند.

لازم به ذکر است، توجه به تسهيل زيارت مقدس اربعين همواره مورد اهتمام و تاكيد مرجع عاليقدر شیعه، حضرت آيت الله العظمي حاج سيد “صادق حسيني شيرازي” (دام ظله) بوده كه در ابعاد مختلف جلوه گر مي شود.

حضرت آیت الله العظمی حسینی شیرازی تاکنون چندین بار از حاکمان کلیه کشورهای عربی و اسلامی خواستند تا با حذف هزینه های ویزا و ورودی برای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و تسهیل مراحل سفر برای این زایران، نسبت به احیای شعایر حسینی بالاخص زیارت اربعین اقدام نمایند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا