اخبارجهانعربستان سعودی

سازمان بین المللی هیومن رایتس واچ: حکومت سعودی مرتکب جنایت های شدیدی شده است

هر چه زمان می گذرد، صدای اعتراض و انتقاد نسبت به سیاست، رفتار، عملکرد و اقدام های ضد بشری حکومت سعودی بیشتر و بیشتر می شود.

در جدید ترین واکنش صورت گرفته در این زمینه، سازمان بین المللی هیومن رایتس واچ، اعلام کرد که حکومت سعودی مرتکب جنایت های شدیدی شده است.

سازمان بین المللی هیومن رایتس واچ، گزارش سالانه خود را منتشر کرد. در این گزارش به طور آشکار اعلام شده که حکومت سعودی مرتکب جنایت های شدیدی شده است.

در این گزارش آمده: حکومت سعودی در طول ۲۰۲۲ میلادی مرتکب جنایت های شدیدی علیه فعالان مدنی، سیاسی و حقوقی و نیز مخالفان حکومت سعودی و همچنین زندانیان شده است. این حکومت با زندانیان بدترین رفتار ممکن را دارد و شدید ترین مجازات ها را علیه آنان اعمال می کند و واضح است که اصول قانونی در این کشور رعایت نمی شود. آنها انواع شکنجه را نیز علیه زندانیان اعمال می کنند.

این گزارش افزود: سرکوب شدید مخالفان زیر چتر ولیعهدی “محمد بن سلمان” نشان می دهد حکومت سعودی به اصلاحات قانونی گسترده نیاز دارد.

سازمان بین المللی هیومن رایتس واچ در ادامه گزارش خود افزود: حکومت سعودی تنها در یک روز یعنی ۱۲ مارس ۲۰۲۲، دست به اعدام ۸۱ یک نفر زد که این در نوع خود بزرگ ترین اعدام دسته جمعی جهان در یک دهه اخیر به شمار می رفت.

این سازمان مدافع حقوق بشر افزود: این اعدام ها در حالی صورت گرفت که حکومت سعودی پیش از این وعده داده بود که اجرای حکم اعدام را متوقف خواهد کرد. حکومت سعودی همچنین در ژانویه ۲۰۲۲، سلسله حملاتی را علیه کشور یمن انجام داد که به کشته شدن دست کم ۸۰ شهروند غیر نظامی یمنی منجر شد.

سازمان بین المللی هیومن رایتس واچ در ادامه افزود: این در حالی است که حکومت سعودی با استفاده از پول تلاش می کند سازمان ها و نهادهای بین المللی را ساکت کند تا در مورد عملکرد و جنایت های این حکومت گزارش ندهند. حکومت سعودی برای بهبود چهره خود، از فوتبالیست ها، هنرمندان و چهره های سرشناس استفاده می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا