اخبارجهانجهان اسلام

افتتاح مجمع فرهنگی مؤسسات، وکلا و مقلدان آیت الله العظمی شیرازی در شهر مقدس کاظمین

مراسم افتتاحیه مجمع فرهنگی مؤسسات، وکلا و مقلدان بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، روز شنبه گذشته در مرکز روابط عمومی دفتر مرجعیت شیعه در شهر مقدس کاظمین برگزار شد.

قرار است این مجمع در جهت سامان دادن به مهم ترین امور فرهنگی ـ اسلامی و برنامه ریزی برای گسترش حوزه فعالیت های مرجعیتی در داخل و خارج از عراق فعالیت خود را آغاز کند.

سید عارف نصرالله، مدیر مرکز روابط عمومی دفتر مرجعیت شیعه، طی سخنانی در این نشست از سرآمدی علمی و جهادی مرجعیت شیرازی در طول تاریخ و مهم ترین ویژگی های رهبران این مرجعیت ریشه دار و اصیل صحبت کرد.

وی در سخنانی در جمع اعضای مجمع فرهنگی مؤسسات، وکلا و مقلدان آیت الله العظمی شیرازی، گفت: زمانی که ما را عضوی از مرجعیت شیرازی توصیف می کنند، افتخار می کنیم، زیرا این نشان می دهد که ما پیروان جنبشی هستیم که ریشه آن تا شجره طیبه هاشمی، امتداد دارد، و با حوادث بزرگ جهانی و اسلامی با موضع گیری های انسانی برخورد می کند.

وی ادامه داد: مهم ترین ویژگی مرجعیت رشید ما، دفاع شرافتمندانه از شریعت و شعائر مرتبط با نهضت جاودانه امام حسین علیه السلام، و همچنین حرکت جهادی در جهت نفی اشغالگری بیگانگان و مبارزه با تضعیف جهانی مسلمانان و خیانت و مزدوری برای امپریالیسم، است.

نصرالله در ادامه سخنان خود، نقش مرجعیت شیرازی در انقلاب «ثورة العشرین» و اخراج اشغالگران انگلیسی از عراق را یادآور شد و همچنین به فتوای منع استعمال دخانیات و تحریم تنباکو در ایران، و مواضع قهرمانانه بی نظیر دیگر خاندان معزز شیرازی اشاره کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا