آمریکااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

برگزاری نشست های تعاملی آشنایی با ارزش های اسلام در مساجد «میشیگان»

مسئول ارتباط میان ادیانی در مرکز اسلامی آمریکا در «دیربورن» اعلام کرد که شورای رهبری میان ادیانی دیترویت تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا شهروندان همه چیز را درباره اسلام و مسلمانان بدانند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ وی تاکید کرد که این شورا در میان ده ها طرح که انجام آنها را در دستور کار قرار داده است، جلساتی تعاملی برای آشنایی غیر مسلمانان با ارزش های دین اسلام و پیروان این دین در مساجد برگزار کرده است.

برگزاری نشست های تعاملی آشنایی با ارزش های اسلام در مساجد «میشیگان»

مسئول ارتباط میان ادیانی در مرکز اسلامی آمریکا تاکید کرد که اکنون جامعه با این سوال کلی مواجه است که چگونه می توان با اسلام هراسی مقابله کرد؟

وی افزود: ما برای مقابله با اسلام هراسی و از بین بردن اختلاف ها یک سازمان چند مذهبی ایجاد کردیم تا به افراد از قشرهای مختلف کمک کنیم تا دور هم جمع شوند و قدرت تنوع را درک کنند.

در همین حال “استیو اسپریتزر” رئیس و مدیرعامل میزگرد میشیگان می گوید که سفرها و تورهای تنوع مذهبی یکی از برنامه های متعددی است که توسط این شورا راه اندازی شده و در معرفی دانش آموزان با ایمان و فرهنگ های متفاوت آنها موثر بوده است.

وی تاکید کرد که امروز بهترین ابزار برای مبارزه با نژادپرستی، تعصب و نفرت احترام گذاشتن به تنوع و تفاوت هاست.

شناخت افرادی که از نظر نژادی، دینی و یا حتی فرهنگی با یکدیگر متفاوت هستند، افراد را به هم نزدیک می کند و به تقویت پذیرش متفاوت بودن انسان ها و همزیستی مسالمت آمیز کمک می نماید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا