آمریکااخبارجهان

انتقاد سازمان ملل از اقدامات آمریکا برای مبارزه با مهاجرت های غیر قانونی

“فولکر ترک” مذاکره کننده ارشد حقوق بشر در سازمان ملل متحد، طی اظهاراتی به انتقاد از اقدامات ایالات متحده آمریکا برای مبارزه با مهاجرت های غیر قانونی پرداخت.

وی در ادامه انتقادات خود، به اقدامات آمریکا برای مقابله با مهاجرت های غیر قانونی به آمریکا از مبدا کشورهای آمریکای لاتین پرداخت.

“فولکر ترک” افزود: با اینکه بنده به شدت از تدابیر و اقدام هایی که موجب امن تر شدن مسیرهای رفت و آمد مرزی می شود، استقبال می کنم اما معتقدم برخی اقدام ها لزومی به انجام آن نیست زیرا معتقدم حقوق اساسی بشر مانند حق مهاجرت را پایمال می کند.

او همچنین گفت: بدون در نظر گرفتن مبدا و چگونگی مهاجرت، حق مهاجرت یکی از حقوق اساسی بشر به شمار می رود.

گفتنی است، دولت فدرال آمریکا پنجم ژانویه اعلام کرد اقدامات جدیدی را در دستور کار خود قرار داده تا بتواند با مهاجرت غیر قانونی به خاک آمریکا را بگیرد.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که اقدام هایی را در دستور کار خود قرار خواهد داد تا هر چه سریع تر مهاجران غیر قانونی را از خاک آمریکا اخراج کند و پس از اخراج، به مدت پنج سال ورود آنان به آمریکا ممنوع خواهد بود. 

قابل ذکر است، مرز آمریکا با کشور مکزیک، بیشترین مرزی است که از آن مهاجران غیر قانونی از کشورهای مختلف آمریکای لاتین، وارد خاک آمریکا می شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا