اخبارافغانستانجهان

طالبان پهبادهای نظامی از چین می خرد

به گزارش سایت تحلیلی ۱۹۴۵، «مایکل روبین»، تحلیل‌گر سیاسی و عضو ارشد موسسه آمریکا اینترپرایز، در گزارشی با اشاره به اهمیت رفتارهای طالبان در صلح و امنیت منطقه‌ای نوشت: در طول سال های گذشته، نشان داده شده آنچه در افغانستان اتفاق می افتد مهم است، حتی اگر واشنگتن بخواهد آن را نادیده بگیرد.

به رغم وعده‌ها و اطمینان‌ بخشی‌های «زلمی خلیل‌زاد» فرستاده ویژه ترامپ و بایدن، طالبان هرگز تغییر نکرده است و حمایت‌های اخیر از جناح میانه رو در طالبان اگر نه توهم آمیز به طور فزاینده ای نخ‌نما به نظر می رسد. همچنین اعتقاد دولت بایدن مبنی بر اینکه تعامل یا پرداخت پول، ایدئولوژی طالبان را کم رنگ می کند و آنان را به سمت غرب سوق می دهد، اشتباه است.

در گزارش این رسانه آمریکایی ادعا شده است : اکنون به نظر می‌رسد که طالبان از دلارهای نقد محدود خود به‌جای حمایت از آموزش عمومی یا توسعه کشورش، برای خرید پهپادهای نظامی Blowfish از چین استفاده خواهد کرد.

این پهپادهای چینی، یک پلتفرم بالقوه ویرانگر است. یک مینی هلیکوپتر که مجهز به مسلسل و تجهیزات ویژه پرتاب خمپاره و نارنجک است. هوش مصنوعی آن در هدف‌گیری و توانایی تشخیص این‌که چه‌کسی زنده می‌ماند و چه کسی می‌میرد را دارد.

این رسانه امریکایی در بخشی دیگری از گزارش خود ادعا کرده است: ایالات متحده نباید فریب استدلال چین را بخورد که هواپیماهای بدون سرنشین برای کمک به طالبان در مبارزه با تروریسم ضروری هستند. با توجه به روابط عمیق و مستمر طالبان با القاعده، دستیابی این گروه به هواپیماهای بدون سرنشین از چین، باید مهمترین نگرانی استراتژیک واشنگتن باشد، حتی اگر جدی تر از جنگ فعلی در اوکراین نباشد…. به خاطر امنیت منطقه ای و حقوق بشر، اکنون زمان مقابله با فروش این پهپادها و تلاش برای بررسی قدرت گرفتن طالبان بدون هیچ گونه مسامحه با چین یا پاکستان فرا رسیده است

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا