اخبارپاکستانجهان

اعلام کمک ۶.۲ میلیارد دلاری برای سیل زدگان پاکستان در کنفرانس ژنو

کشور پاکستان در سال ۲۰۲۲ میلادی با یکی از بدترین سیل های تاریخ این کشور مواجه شد که به گفته مقام های این کشور، بیش از ۳۱ میلیارد دلار به پاکستان آسیب زد.

اکنون و در جریان کنفرانس بین المللی اهداکنندگان در ژنو، به میزبانی پاکستان و سازمان ملل متحد، با هدف جلب حمایت جامعه جهانی برای سیل‌زدگان پاکستانی، بانک جهانی و بانک توسعه اسلامی ارائه بسته مالی ۶.۲ میلیارد دلاری به دولت اسلام‌آباد را اعلام کردند.

کنفرانس بین المللی اهداکنندگان با سخنرانی نخست وزیر پاکستان و دبیرکل سازمان ملل روز گذشته، دوشنبه در ژنو با حضور مقام های کشورهای مختلف، رووسا و نمایندگان نهادهای بین المللی برگزار شد.

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف از کنفرانس ژنو، جلب حمایت جامعه بین‌المللی از مردم سیل‌زده است و پاکستان برای حمایت از مردم آسیب‌دیده، برای دریافت حداکثر حمایت از جامعه بین‌المللی به تلاش‌های دیپلماتیک خود ادامه می‌دهد.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان با تاکید بر نیاز کشورش به کمک‌های بشردوستانه جهت مقابله موثر با ویرانگری‌های سیل بی سابقه و تاثیرات پدیده تغییرات آب و هوایی، اعلام کرد: اسلام‌آباد متعهد به استفاده شفاف از کمک‌های جهانی برای بهبود وضعیت سیل زدگان است.

وی افزود: هیچ کوتاهی در هزینه درست، دقیق و شفاف کمک های جهانی در پاکستان صورت نگرفته و نظارت ملی و بین المللی بر نحوه استفاده از کمک‌های بشردوستانه اعمال خواهد شد.

در همین حال بانک جهانی ۲ میلیارد دلار و بانک توسعه اسلامی نیز ۴.۲ میلیارد دلار کمک برای سیل زدگان اعلام کرد. چین نیز بسته مالی ۱۰۰ میلیون دلاری را برای آسیب دیدگان ناشی از سیل در پاکستان ارائه خواهد داد.

فرانسه نیز در جریان کنفرانس بین المللی اهداکنندگان کمک ۱۰ میلیون دلاری و آلمان نیز ۸۲ میلیون یورو برای بهبود وضعیت سیل زدگان پاکستان اعلام کرد. اتحادیه اروپا نیز ۹۳ میلیون یورو کمک مالی به پاکستان اختصاص خواهد داد.

گفتنی است طی چند ماه اخیر، برخی موسسه ها و مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، از جمله موسسه فرهنگی – نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام در چند نوبت مختلف، با همکاری دیگر مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه، کمک هایی را برای سیل زدگان پاکستان ارسال کرد.

لازم به ذکر است، مقام های پاکستانی پیش تر اعلام کردند که به حدود ۳۰ میلیارد دلار برای تامین نیازهای کوتاه مدت و بلندمدت سیل زدگان سال گذشته که حدود ۱۷۰۰ قربانی گرفت، نیاز دارند.

بیش از ۳۳ میلیون نفر به دلیل وقوع سیل بزرگی که تابستان گذشته در پاکستان رخ داد، آسیب دیدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا