اخبارجهانجهان اسلام

اعلام جزئیات طرح مسقف کردن خیمه گاه امام حسین علیه السلام

آستان مقدس حسینی با انتشار بیانیه ای، جزئیات طرح مسقف کردن خیمه گاه امام حسین علیه السلام را منتشر کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، آمده: در طرح مسقف کردن بخش هایی از خیمه گاه امام حسین علیه السلام، بیش از ۱۲۰۰ متر مربع از فضای خیمه گاه، مسقف می شود.

در همین راستا مهندس “مصطفی جعفر الوهاب” مهندس ناظر بر اجرای این طرح، طی اظهاراتی گفت: طرح مسقف کردن خیمه گاه امام حسین علیه السلام آغاز شده و با سرعت ادامه دارد. در این طرح از ستون های آهنی استفاده شده و سقف قابل باز و بسته شدن است. 

وی در ادامه افزود: پارچه های مربعی استفاده شده در این سقف، در دو سایز ۵ در ۱۰ و ۱۰ در ۱۲ متر هستند که بسته به محلی که مورد نیاز است، استفاده می شوند. البته بخش هایی از این سقف هم با کاشی تولید شهر مقدس کربلا، پوشانده خواهد شد که روی آن شکل های معرق کاری و نقش و نگارهای اسلامی حک شده است. آیات قرآن کریم که بر روی این طرح وجود دارد هم بر زیبایی این سقف افزوده است.

او ادامه داد: در گوشه و کنار آن دریچه کانال های کولر وجود دارد تا برای تهویه و خنک کردن فضای داخل خیمه گاه، مورد استفاده قرار گیرد.

مهندس “مصطفی جعفر الوهاب” در پایان گفت: همزمان با اجرای طرح مسقف کردن فضای خیمه گاه امام حسین علیه السلام، برخی دیگر بخش های خیمه گاه که نیاز به بازسازی داشت نیز در حال انجام است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا