اخبارجهانجهان اسلام

برگزارى مراسم عزادارى حضرت زهرا عليها السلام در دفاتر آيت الله العظمى شيرازى در سراسر جهان

همزمان با فرا رسيدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، مجالس عزاداری و سوگواری در دفاتر و موسسات آيت الله العظمى شيرازى در سراسر جهان برپا شد.

در مراسم برگزار شده در این دفاتر و مراکز، علاوه بر تلاوت قرآن کریم، سخنرانان به سخنرانی پرداخته و مراسم عزاداری هم برگزار گردید.

دفاتر و مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، همزمان با فرا رسيدن سالروز شهادت صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، میزبان برگزاری مراسم عزای فاطمی بودند.

در شهر مزار شريف افغانستان، صدها نفر از محبان حضرت زهرا عليها السلام در دفتر آيت الله العظمی شيرازى، حضور يافته و به عزادارى پرداختند.

 در حسينيه ى آل ياسين واقع در سيدنى استراليا نیز بعد از تلاوت قرآن كريم و قرائت زيارة عاشورا، مجلس عزادارى فاطمى برگزار شد.

در اين جلسه سيد عبدالله النقيب به زبان انگليسى و سيد على اصغر مدرسى به زبان عربى سخنرانى كردند.

در بیت بزرگ مرجع جهان تشيع در شهر مقدس قم نيز، عموم مؤمنان و عالمان دینی همراه با حضرت آیت الله العظمی شیرازی دام ظله به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به اقامه عزاداری پرداختند.

حجج اسلام آقایان فتاحی، اسلامی و شریفانی در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند.

در کشور کویت حسینیه الامام المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، از مراکز مرتبط با مرجعیت شيعه نيز، اقدام به برگزارى مجلس عزادارى نمود. 

سخنران اين مجلس حجت الاسلام شیخ حسین المطوع بود و مداح اهل بیت علیهم السلام سید مهدی قزوینی نيز به روضه خوانى پرداختند.

در شهر ماهاجانگا در کشور ماداگاسکار، انجمن خدام اهل البیت علیهم السلام از مراکز مرتبط با دفتر آيت الله العظمى شيرازى با برپایی یک موکب و توزیع آبمیوه و شربت، به معرفی حضرت زهرا سلام الله علیها و مصیبت های وارد شده بر آن بانو و ماجرای شهادت حضرت محسن بن علی علیهما السلام پرداختند.

هیئت فاطمیه، از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شيعه در شهر مقدس قم نيز مطابق سالهاى قبل، به بزرگداشت شعائر فاطمى پرداختند.

مؤمنان و اعضای این هیئت هر شب در منزل یکی از مؤمنان حضور می یابند و به اقامه عزای فاطمی می پردازند. در شهر لکهنوى هندوستان نيز مجالس بزرگداشت ایام حزن و اندوه فاطمیه از سوی دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله در حسينيه جنت مآب از مراکز علمی مرتبط با دفتر مرجعیت شيعه، برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمين شیخ مصطفی ادیب هندی، وکیل آیت الله العظمی شیرازی در کشور هند و مسئول شبکه ماهواره ای حضرت خدیجه سلام الله علیها در این مراسم سخنرانی کردند

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا