اخبارجهانجهان اسلام

  • مطلب جالب یک روزنامه ترکیه ای درباره “صحیفه سجادیه

روزنامه ترکیه ای “یینی میساج” که از سرشناس ترین و پر مخاطب ترین روزنامه های این کشور به شمار می رود، با انتشار سر مقاله ای نسبتا طولانی، به معرفی و تمجید کتاب “صحیفه سجادیه” پرداخت.

در بخشی از این سر مقاله آمده: (امام) زین العابدین بن حسین (علیه السلام) مشهور به (امام) سجاد (علیه السلام) در کتاب خود یعنی “صحیفه سجادیه” به “احیای علم” پرداخت.

این سر مقاله افزود: “صحیفه سجادیه” دستاوردی علمی و عبادی است که توسط (امام) زین العابدین (علیه السلام) تهیه شد. ایشان دارای اخلاق وارسته و عمل صادقانه ای بود و مورد وثوق امت اسلامی در آن زمان در حالی که در آن عهد تاریک می زیست.

در ادامه این مطلب آمده: حکمت الهی ایجاب کرد که (امام) زین العابدین (علیه السلام) زنده بماند. اگر ایشان در کنار پدر بزرگوارشان به شهادت می رسیدند، این کتاب گرانبها هم هیچ وقت تالیف نمی شد و فرصت تالیف آن در تاریخ گم می شد به خصوص اینکه در دوران تاریک بنی امیه تالیف شده است.

این روزنامه همچنین در این سرمقاله آورده: کتاب “صحیفه سجادیه” حاوی مطالب و نکات بسیار ارزشمند دینی و عبادی برای امت اسلامی است و برای جامعه هم بسیار مفید است. این جدای از آنکه این کتاب در بُهبُه دوران ظلم بنی امیه، در جلوگیری لز ایجاد انحراف در تاریخ اسلام موثر بود.

در پایان این سر مقاله آمده: پندهای بسیار زیبا و حکیمانه ای در موضوعات مختلف از جمله نماز و دیگر ارزش های اسلامی و مقابله با فسادهای اخلاقی در این کتاب ارزشمند بیان شده است. درس بندگی خدا توسط انسان و راز و نیاز با خداوند متعال هم یکی از اصلی ترین پایه های کتاب “صحیفه سجادیه” است‌.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا