اخبارجهانسوریه

دعوت سازمان جهانی نفی خشونت برای پایان دادن به بحران کودکان سوریه و یمن

سازمان جهانی نفی خشونت “مسلمان آزاده”، کشورهای اسلامی را به پایان دادن به بحران کودکان سوریه و یمن دعوت کرد.

این سازمان با صدور بیانیه ای رسمی که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، از درد و ناراحتی عمیق خود به خاطر وضعیتی که کودکان یمن و سوریه در آن به سر می برند خبر داد و در ادامه افزود: متاسفانه در طول جنگ و درگیری سوریه و یمن، ده ها هزار کودک به قتل رسیده و جان خودشان را از دست داده اند. سازمان “مسلمان آزاده” از کشورهای سلامی درخواست می کند برای پایان یافتن این وضعیت، وارد عمل شوند و از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند تا جلوی ادامه این بحران دردناک را بگیرند.

این بیانیه در ادامه، حضور برخی گروه های تروریستی در این دو کشور را عامل ادامه جنگ و ریخته شدن خون کودکان در این کشورها می داند.

سازمان جهانی نفی خشونت “مسلمان آزاده” همچنین در بیانیه خود به گزارش های اخیر صادر شده توسط سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل متحد “یونیسف” اشاره کرد و نوشت: بر اساس گزارش اخیر یونیسف، در طی هشت سال جنگ علیه یمن، ۱۱ هزار کودک یمنی کشته و زخمی شدند. این یعنی به طور میانگین هر روز چهار کودک یمنی آسیب دیده اند. در سوریه هم دست کم ۲۹ هزار و ۸۹۴ کودک از اواسط ۲۰۱۱ تاکنون جانشان را از دست داده اند که ۱۸۲ تن از آنها بر اثر شکنجه جان باخته اند و ۵۱۶۲ کودک در این مدت گرفتار زندان شده اند و همچنان در زندان به سر می برند.

دعوت “مسلمان آزاده” معتقد است که از منظر مسئولیت انسانی و اخلاقی و قانونی، باید کشورهای اسلامی به طور کلی و کشورهای عربی به طور خاص وارد عمل شوند تا هر چه سریعتر جلوی این وضعیت گرفته شود و دست یاری از طریق طرح های انسان دوستانه، به خصوص به سمت کودکان در این کشورها دراز شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا