آمریکااخبارجهان

روز جهانی سلامت روانی: سازمان جهانی بهداشت می‌گوید سلامت روانی حق اساسی بشری است

روز سه شنبه 18 مهر، برابر با دهم اکتبر، روز جهانی بهداشت روانی است که امسال سازمان جهانی بهداشت با شعار “سلامت روانی حق اساسی جهانی بشری است” از این روز تجلیل می‌کند. سازمان جهانی بهداشت با نشر بیانیه‌ای به مناسبت این روز گفته است که افراد مبتلا به مشکلات روانی در سرتاسر جهان با تبعیض روبرو هستند.

 دراین بیانیه آمده است: “داشتن مشکل روانی هیچگاه نباید دلیل محرومیت یک فرد از حقوق بشری یا مانع شدن وی از تصمیم‌ گیری‌ها در مورد بهداشت وی شود.

با این حال،‌ در سرتاسر جهان، افراد دارای مشکلات روانی طیف گسترده‌ای از نقض حقوق بشری را تجربه می‌کنند.” سازمان جهانی بهداشت گفته است: “از هر هشت نفر در جهان یکی مبتلا به مشکلات روانی است که این مشکل سلامت فیزیکی، آسایش، نحوه ارتباط آنان با دیگران و امرار معیشت آنان را متاثر کرده.

.” نخستین بار روز جهانی بهداشت روانی در سال ۱۹۹۲ از سوی فدراسیون جهانی بهداشت روانی تجلیل شد و از آن زمان به بعد این مناسبت تحرک بیشتر گرفته و مردم به گونه روزافزون در مورد اهمیت و تاثیر سلامت روانی بر سلامت کلی بدن آگاه شده اند. سازمان جهانی بهداشت گفته است که هدف کلی این است که سطح آگاهی مردم در مورد مشکلات روانی بلند برده شود و تلاش‌های جهانی برای حمایت از سلامت روانی منسجم و تقویت شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا